نوبل را به کسانی می‌دهند که مقابل فلسطین ایستاده‌اند
چهارشنبه 23 آبان 1397

نمایندۀ جنبش جهاد اسلامی در نشست جهانی جایزۀ ادبی فلسطین:

نوبل را به کسانی می‌دهند که مقابل فلسطین ایستاده‌اند

ابوشریف در این نشست اذعان داشت: جوایزی مثل نوبل هیچ‎وقت به افراد محترم اعطاء نمی‌شود. در دهۀ 80 به کسانی مثل انورسادات و جیمی کارتر نوبل دادند که همگی در مقابل فلسطین ایستاده بودند. پس باید در مقابل اینها افراد نوآور را تکریم کنند؛ همان‌هایی که از حق مظلوم دفاع می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، ناصر ابوشریف، نمایندۀ جنبش جهاد اسلامی، در نشست «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» که پیش از ظهر امروز در حوزۀ هنری برگزار شد، گفت: «فلسطین موضوع مرکزی اسلام است؛ اما متأسفانه هم‌اکنون در رأس مسائل نظام‌های اسلامی و عربی قرار نمی‌گیرد؛ چراکه اینها به دنبال حصر موضوع فلسطین هستند.»
وی ادامه داد: «کشوری مثل عربستان مسئلۀ فلسطین را جز اولویت‌هایش نه‌تنها قرار نمی‌دهد، بلکه با دستور آمریکا و کمک اسرائیل حتی می‌خواهد این موضوع را حذف کند. طرح رژیم اسرائیل، سلطه‌طلبی و فساد است. پس کسی هم اگر بخواهد مقابل آن بایستد، باید خط مقاومت را در پیش گیرد. کسی که می‌خواهد در این مسیر پیروز شود، باید بندۀ خوب خدا باشد و شدت و قدرت را در برابر طرح صهیونیستی به کار ببرد.»
نمایندۀ جنبش اسلامی فلسطین افزود: «اینها پول و اموال زیادی دارند؛ همچنان که قرآن بر این موضوع صراحت دارد. چهارده‌درصد مقامات مهم را یهودیان دارند، مراکز علمی و رسانه‌ای را در خدمت گرفته‌اند و منابع مالی زیادی در دست دارند؛ پس مقابله با آن باید با قدرت همراه باشد.»
به گفتۀ ابوشریف، خداوند در قرآن وعدۀ پیروزی مقاومت بر ظالمان را داده است. بنابراین همان طور که وارد قدس شده‌اند، با خواری هم خارج خواهند شد. کسانی هم که در کنار اسرائیل ایستاده‌اند، چه‌بسا باید حکم کفر و ارتداد را بدان‌ها داد. اقدامات اسرائیل مبتنی بر سلطه‌طلبی است. بنابراین فعل ایران و جبهۀ مقاومت و کسانی که از فلسطین حمایت می‌کنند، به تعبیر قرآن در خط صحیح هستند.»
وی با بیان اینکه اندیشمندان و فرهیختگان باید توطئه‌ها و نظام‌هایی را که برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پیش گرفته‎اند تبیین حقیقی کنند، گفت: «کسانی که دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، قطعاً در کنار ظالم ایستاده‌اند و همانند جنایتکاری در برابر مظلوم قرار گرفته‌اند.»
 

ناصر ابوشریف در پایان خاطرنشان ساخت: «جوایزی مثل نوبل هیچ‎وقت به افراد محترم اعطاء نمی‌شود. در دهۀ 80 به کسانی مثل انورسادات و جیمی کارتر نوبل دادند که همگی در مقابل فلسطین ایستاده بودند. پس باید در مقابل این‌ها افراد نوآور را تکریم کنند؛ همان‌هایی که از حق مظلوم دفاع می‌کنند. باید جوایز ادبی و فرهنگی را به سمت حق برد و افراد این حوزه را تکریم و  ترفیع کرد. امیدوارم این جوایز روز به روز بیشتر هم بشود.»
 
نظر بدهید