ما نیاز مبرمی به اقدام فرهنگی و رسانه‌ای داریم
چهارشنبه 23 آبان 1397

فعال نشر یمن در نشست جهانی جایزۀ ادبی فلسطین:

ما نیاز مبرمی به اقدام فرهنگی و رسانه‌ای داریم

سیدصادق الشرفی در این نشست بیان کرد: ما نیاز مبرمی به اقدام فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای منظم و منسجم برای اهدافمان داریم. همچنین باید هدفمند و حکیمانه آن را اجرا کنیم. چه‌بسا دشمن می‌تواند با واژه‌ها تأثیر منفی و نامطلوبی بر روحیۀ ملت‌ها بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، سیدصادق الشرفی، از فعالان نشر کشور یمن، در نشست «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» که در حوزۀ هنری برگزار شد، گفت: «متأسفانه برخی حکومت‌های اسلامی مسئلۀ فلسطین را از خودشان دور کرده‌اند و این مایۀ تأسف است. اما مسئلۀ امیدوارکننده این است که تصور ما در پیروزی بر دشمن است.»
وی با تأکید بر اینکه در فلسطیین شاهد پیروزی‌های روزافزونی هستیم، اضافه کرد: «این پیروزی‌ها به خوبی از طریق شعارهایی که رزمندگان ما می‌دهند مثل مرگ بر آمریکا و استکبار و اسرائیل به خوبی نمایانگر است؛ اگرچه فلسطین باسردادن این شعارها بهای سنگینی را با خونشان پرداخت می‌کنند.»
الشرفی خطاب به دیگران گفت: «من به ناصر ابوشریف و همکارانم می‌گویم که به‌عنوان عضوی از نیروهای مقاومت در کشور یمن تا آخرین قطرۀ خون با شما هستیم و هیچ‌وقت از شعارهایی که علیه استکبار می‌دهیم، دست برنخواهیم برداشت.»
این فعال حوزۀ نشر کشور یمن عنوان کرد: «امروز می‌بینیم که اندیمشندان و کسانی که با رسانه سروکار دارند، با تجاوز وحشیانۀ اسرائیل به مردم فلسطین، آثار نوشتاری خود را در زمینۀ حمایت از فلسطین به درستی بیشتر و بیشتر کرده‌اند.»
 

 
به اعتقاد الشرفی، هیچ تفاوتی میان آمریکا و عوامل آنان در منطقه در کشتار مردم یمن وجود ندارد. باید همۀ مسلمانان همچنان که در برابر آمریکا و رژیم اسرائیل ایستاده‌اند، مقابل این رژیم‌های دست‌نشانده هم بایستند و از کلمۀ حق دفاع نمایند. همچنان که ملت ایران روشی را این بار در پیش گرفته که همان راه و روش حضرت علی(ع) است.
وی دربارۀ وظیفۀ اهالی فرهنگ تذکر داد: «ما نیاز مبرمی به اقدام فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای منظم و منسجم برای اهدافمان داریم. همچنین باید هدفمند و حکیمانه آن را اجرا کنیم. چه‌بسا دشمن می‌تواند با واژه‌ها تأثیر منفی و نامطلوبی بر روحیۀ ملت‌ها بگذارد. بنابراین برای این همایش متعالی و مثبت آرزوی موفقیت دارم.»
 
نظر بدهید