ناشران باید شرایط را برای قیام و مقاومت فراهم سازند
چهارشنبه 23 آبان 1397

رئیس مرکز مطالعات پژوهشی مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست جهانی جایزۀ ادبی فلسطین:

ناشران باید شرایط را برای قیام و مقاومت فراهم سازند

اکبری در نشست جایزۀ ادبی فلسطین، یکی از ابزارهای ماندگار در مقاومت را گردهمایی اهالی ادب و ناشران دانست و توضیح داد: گاه با یک کتاب می‌توان از سیاست پنهان و تهدید علیه بشریت پرده برداشت. تولیدات خوبی در حوزۀ ادبیات انجام می‌شود؛ اما به هرحال نیازمند ناشران متعهدی هستیم که شرایط را برای قیام و مقاومت بیشتر فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، دکتر حسین اکبری، رئیس مرکز مطالعات پژوهشی مجمع جهانی بیداری اسلامی، در نشست «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» عنوان کرد: «تهدیدی جدی با عنوان افراط‌گرایی علیه بشریت و جهان اسلام سازماندهی شده است. در رأس این نگرش رژیم اسرائیل قرار دارد که می‌خواهد از منظر خودش دنیا را خطاب قرار دهد و غیرستیزی کند.»
اکبری ادامه داد: «این‌ها معتقدند که باید دیگران را کشت و حق حیاتی هم برای دیگران قائل نیستند. در بحث مطبوعات لابی قوی دارند و حتی سیاست‌های آمریکا را منفعل از منافع و سیاست‌های خودشان کرده‌اند. رؤسای آمریکا معتقدند که برای ماندگاری اسرائیل باید تلاش کنند و این را اولویت اصلی سیاست خارجی آمریکا در همۀ دوره‌ها قرار می‌دهند.»
وی در این رابطه اضافه کرد: «در این نگاه پرافراط، هیئت حاکمۀ آمریکا خودشان را مأموران خدا می‌دانند و در جهت اهداف مشترک با اسرائیل می‌خواهند برای آخرالزمان تلاش و جهاد کنند. آنان نیز بحث غیرستیزی را برای میل به خواست‌ها و موعودگرایی خودشان دنبال می‌کنند.»
رئیس مرکز مطالعات پژوهشی مجمع جهانی بیداری اسلامی تأکید کرد که همه جور حمایتی از اسرائیل، این خلق نامشروع و کودک‌کش می‌کنند. بنابراین چون توان مقابله با این رژیم را نداشتند، با استفاده از ابزارهای حقوق بین‌الملل می‌خواستند به ظاهر حقوق فلسطین را جور دیگری تأمین کنند که البته این اقدام فقط سراب است؛ وگرنه هفتاد سال زمان را سپری کردند؛ بی‌آنکه نتیجه‌ای برای فلسطین داشته باشد.
اکبری در این راستا اذعان داشت: «امروز این جبهۀ مقاومت است که در جهت افشای اقدامات و نیات آنان برخواسته است تا رژیم غاصب را منفعل کنند و کرده‌اند. امیدی میان مردم فلسطین ایجاد شده و به آنان این حقیقت را قبولانده که می‌توان با همین امکانات محدود مقابل این رژیم هم ایستاد.»
وی با بیان اینکه وجود جریانات تکفیر و افراط‌گرایی چیزی جز مایۀ تأسف نیست، گفت: «حتی کشورهای عربی از همین منظر به موعود نگاه می‌کنند و این غیرستیزی را در فعل و ادبیات تکفیری‌ها تا اسرائیل و هیئت حاکمۀ آمریکا می‌بینیم. این تهدید اساسی علیه همۀ بشریت و با تمرکز جهان اسلام است. مقابله با این‌ها راهی جز مبارزه و مقاومت ندارد؛ وگرنه سازش را کسانی دنبال کرده‌اند که در این هفتاد سال هم پیش گرفته بودند.»
به گفتۀ اکبری، امروز ابزار رسانه در اختیار جهان افراط‌گرایی است و همچنین قدرت نظامی و پولی و...؛ پس ملتی که مجبور است مقاومت کند، نه‌تنها پراکندگی دارد، بلکه دارای ابزار محدودی است. با این حال این مقاومت است که موجب پیروزی در سوریه و عراق و یمن و غیره شده است. هرجا ایستادند پیروز شدند. پس باید مقاومت کرد و ابزار رسانه را به‌کار گرفت.»
رئیس مرکز مطالعات پژوهشی مجمع جهانی بیداری اسلامی، یکی از ابزارهای ماندگار در مقاومت را گردهمایی اهالی ادب و ناشران دانست و توضیح داد: «گاه با یک کتاب می‌توان از سیاست پنهان و تهدید علیه بشریت پرده برداشت. تولیدات خوبی در حوزۀ ادبیات انجام می‌شود؛ اما به هرحال نیازمند ناشران متعهدی هستیم که شرایط را برای قیام و مقاومت بیشتر فراهم کنند.»
حسین اکبری نهایتاً گفت: «امروز می‌خواهند فلسطین را از حداقل امتیازات خود محروم کنند و سیاست‌های نژادپرستانۀ اسرائیل را در کناره‌گیری فلسطینی ‌ا از سرزمینشان محقق سازند. آن‌ها به دنبال فلسطین دیگر در یمن هستند همچنان که می‌خواستند این پدیده را در عراق و سوریه هم ایجاد کنند. امروز گفتمان مقاومت در یک جبهۀ قدرتمند شکل گرفته و شاهد شکست سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در برابر مقاومت هستیم.»
 

 
نظر بدهید