جزئیات جایزۀ جهانی «فلسطین» اعلام شد/ انتخاب «محسن پرویز» در سمت دبیر
جمعه 25 آبان 1397

جزئیات جایزۀ جهانی «فلسطین» اعلام شد/ انتخاب «محسن پرویز» در سمت دبیر

در پایان نشست دوروزۀ «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» جزئیات جایزۀ جهانی فلسطین و دبیر آن و نیز رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، جزئیات جایزۀ جهانی «فلسطین» شب گذشته پس از انجام جلسات هم‌فکری و مشورتی میان نمایندگان تشکلات نشری و دانشگاهی بیش از 20 کشور اسلامی مشخص و اعلام شد.
در این نشست به ترتیب «میثم نیلی» و «طراده حماده» به ترتیب به عنوان رئیس و نائب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری معرفی شدند و همچنین اعضاء «محسن پرویز» را به سمت دبیر و رئیس شورای اجرایی این جایزۀ ادبی جهانی انتخاب کردند. همچنین مقرر شد که این جایزه به شکل دوسالانه برگزار شود و دبیر آن نیز به مدت چهار سال ابقاء خواهد شد.
همچنین در این نشست، شش بند به عنوان سند تأسیس جایزۀ جهانی «فلسطین» اعلام و به عنوان بیانیۀ پایانی قرائت شد:
 

بسمه‌تعالی

«سند تأسیس جایزۀ جهانی فلسطین و بیانیۀ پایانی نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین»
وجدان‌های بیدار آزادی‌خواهان و آزادگان جهان، شاهد مقاومت قهرمانانۀ ملت فلسطین در برابر بی‌سابقه‌ترین ظلم‌ها و گسترده‌ترین جنایات علیه ملت مظلوم فلسطین است. ارادۀ مستکبرانه و وحشیانۀ صهیونیستی هفتاد سال است که سعی در ازبین‌بردن هویت معظم فلسطین دارد و در این راه از هیچ نوع جنایت و نیرنگی دریغ نکرده است.

  1. ما ناشران و نویسندگان کشورهای مختلف ضمن احترام به شهدای انتفاضۀ فلسطین و مقاومت، عزم راسخ خود را برای حمایت از مظلوم و مقابله با اشغالگری، کودک‌کشی، تبعیض نژادی و نابودی کامل بنیان‌‌های رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم.

  2. ما از نویسندگان، شاعران و ناشران در سراسر دنیا برای پیوستن به این مبارزۀ فرهنگی‌ادبی در راه حمایت از فلسطین من البحر الی النهر و پایتخت ابدی آن یعنی بیت‌المقدس دعوت می‌کنیم.

  3. جایزۀ جهانی فلسطین متعلق به ملت‌های حامی فلسطین است و ابزاری برای تشویق ادبا، نویسندگان، شاعران و ناشران جهان برای دفاع و حمایت از فلسطین خواهد بود.

  4. برای تولیدات ادبی حول محور مقاومت تا آزادی قدس شریف، ما اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین و آزادی قدس شریف، نقش مهم و حائز اهمیتی در انگیزه‌مندی نویسندگان و شاعران خواهیم داشت و در تقسیم کار منسجم بین کشورهای مختلف نقشی فعال و مستمر ایفا خواهیم نمود.

  5. ما مؤسسان جایزۀ جهانی فلسطین اعلام می‌کنیم که این جایزۀ مردمی در تاریخ 25آبان‌ماه1397، در نشست اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین در تهران تأسیس شد و دبیرخانۀ دائمی آن در تهران موظف است اقدامات لازم برای اجرایی‌شدن بیانیه و اساسنامۀ جایزه جهانی فلسطین را فراهم نماید.

  6. ما مؤسسان جایزۀ جهانی فلسطین و شرکت‌کنندگان در نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین، مراتب تشکر و قدردانی خود را از میزبانی ارزشمند کشور جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم آن، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای اعلام نموده و آمادگی خود را در میزبانی نشست‌های آینده اعلام می‌داریم.

نظر بدهید