موکب‌ها را هم می‌توان محل عرضه کتاب کرد/ وعدۀ محو اسرائیل را با اتفافات ادبی جهانی زودتر رقم بزنیم
یکشنبه 27 آبان 1397

علیرضا قزوه درخصوص برگزاری جایزۀ ادبی با محوریت فلسطین:

موکب‌ها را هم می‌توان محل عرضه کتاب کرد/ وعدۀ محو اسرائیل را با اتفافات ادبی جهانی زودتر رقم بزنیم

این شاعر با بیان اینکه باید با احترام، اهل تسنن و بقیه را به این سمینار بزرگ دعوت کنیم، گفت: ابداً نباید عظمت حج را کم کرد؛ اما مسیر قدس را از کربلا هموار نماییم. باید پرچم را به دست اهل تسنن و مسیحیت و غیره داد؛ چون قدس، آرمانی جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، علیرضا قزوه، از شاعران کشور، درخصوص موضوع فلسطین و ظهور جوایز فرهنگی و ادبی همچون جایزۀ بین‌المللی فلسطین گفت: «ما اتفاقاً باید به دنبال این باشیم که چطور می‌توانیم هرچه زودتر به اتفاق بزرگی که وعده داده شده، یعنی محو اسرائیل تا 25 سال آینده، دست یابیم. امیدواریم هرچه زودتر قدس شریف آزاد شود. البته ما آن را آزاد نمی‌کنیم؛ بلکه قدس را همگی مردم جهان آزاد خواهند کرد.»
وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین تأکید کرد: «این اتفاق زیبایی است که در جهان در حال برگزاری است. تا قبل از این، بزرگ‌ترین اجتماع جهان حج بود و دین ابراهیمی که همه را به وحدت دعوت می‌کرد؛ اما الان این اربعین است که اتفاقات بزرگ دیگری را رقم می‌زند؛ تا جایی که امسال از 90 کشور در آن حضور داشتند.»
این شاعر مطرح کرد: «تا قبل از شکست صدام در عراق، ما به دبنال راهی برای رسیدن به کربلا بودیم؛ اما این رویداد بزرگ در این سال‌ها رخ داده و این همان چیزی است که امام (ره) آن را پیش‌بینی کرده بود.»
به گفتۀ رایزن فرهنگی ایران در هند، امروز دیگر فقط بحث از حضور شیعه در کربلا نیست؛ چنان‌که آنجا علاوه بر شیعه و سنی بلکه یهود و مسیحی تا بودا و غیره نیز دور هم جمع می‌شوند. شوخی نیست که جمعیت 20 میلیونی از 90 کشور را در یک جا ببینیم. اینها همانند سیلی هستند که خودشان را به کربلا رسانده‌اند.
قزوه با اعلام این مسئله که دنیا مقاومت را از امام حسین(ع) یاد گرفته است، گفت: «امروز مسیر قدس از کربلاست. در ماجرای زنده نگه داشتن کربلا، بیش از شاعران شیعه، این شاعران اهل تسنن هستند که نقش داشتند. اینها به فرهنگ حسینی (ع) خدمت کرده‌اند و ما باید با احترام، این دوستان را به این سمینار بزرگ ادبی مثل جایزۀ فلسطین دعوت کنیم.»
وی با این نکته که می‌توان در موکب‌ها کتاب‌های روشنگر را هم به مردم داد، یادآور شد که ابداً نباید عظمت حج را کم کرد؛ اما مسیر قدس را از کربلا هموار نماییم. باید پرچم را به دست اهل تسنن و مسیحیت و غیره داد؛ چون قدس، آرمانی جهانی است.
نظر بدهید