به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری دفاع پرس، میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در حاشیه نشست «جایزه ادبی فلسطین»، با اشاره به هدف ایجاد این جایزه ادبی اظهار داشت: خیلی روشن هدف ما از این اقدام که با هماهنگی تشکل‌های ادبی و نشری ایران و کشورهای حامی فلسطین برگزار شده، محو اسرائیل است.
وی با تاکید بر اینکه برای محور اسرائیل تنها موشک‌های نابود کننده فیزیکی کفایت نمی‌کند، افزود: موشک لازم است و باید باشد و بیشتر و دوربردتر شود؛ اما دوربردترین سلاح ما، سلاح فرهنگ و ادبیات است. چیزی که در همه جای دنیا شنیده و خوانده می‌شود و اثر دراز مدتی برقلب‌ها و افکار ملت‌های دنیا فارغ از مذهب و تفکر و قومیت خواهد داشت.
مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: قبلاً گاهی یک شاعر عرب با یک شعر تمام جوامع خودشان را تحریک می‌کرد و یک قیام شکل می‌گرفت. آن شاعران امروز کجا هستند؟ کجایند آن شعرهایی که شبیه به شعر مرحوم حمید سبزواری انگیزه‌بخش باشند تا موجب حرکت برای مقابله و مبارزه بی امان با رژیم صهیونیستی شود؟ باید این اتفاقات رخ داده شود. اگر تکلیف فلسطین روشن شود، تکلیف آل‌سعود هم روشن می‌شود. وقتی رژیم صهیونیستی ریشه‌کن شود، نوکران و جیره‌خواران او نیز از بین می‌روند.
مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: روزی که فلسطین «از نهر تا بحر» متعلق به مردم فلسطین شد و رژیم صهیونیستی در کار نباشد؛ آن روز، روز نجات مردم یمن هم هست. اگر نه، ما درآینده چندین یمن دیگر پیدا خواهیم کرد. من معتقد نیستیم که یمن چیزی است در کنار فلسطین که فلسطین دوم می‌شود، نه این طور نیست. یمن، سوریه، عراق و بخش‌هایی از دیگر کشورهای دنیا که دچار بحران و جنگ است همه در نسبت با فلسطین تعریف می‌شوند و نجات فلسطین نجات آن‌هاست.
نیلی گفت: بنابراین کاری که در مجمع ناشران انقلاب اسلامی و ناشران ایران و غیر ایران در عالم شامل آزاده‌خواهان جهان باید متمرکز بر فلسطین باشد تا مسائل و مشکلات در دنیا حل شود. چون لوب لباب نظام‌سلطه و ظلم وستم و کودک‌شکی و تصفیه‌حساب قومی و بنیان نسل‌کشی و تبعیض نژادی همه در صهیونیست است. اگر رژیم صهیونیست را براندازی کنیم، بساط و بنیان کودک کشی و نسل‌کشی و تصفیه قومی و تبعیث نژادی را براندازی کرده‌ایم و این‌ها مغز نظام‌سلطه امروز است.
وی عنوان کرد: امروز سلطه رسانه‌ای در دست صهیونیست‌هاست و راه نمی‌دهند که چنین کاری برای افکار عمومی شکل گیرد؛ پس ما می‌خواهیم با ادبیات و کتاب که ماندگارترین رسانه است این کار را انجام دهیم.