رونمایی از تازه‌های نشر شاهد
چهارشنبه 30 آبان 1397

رونمایی از تازه‌های نشر شاهد

به مناسبت هفته کتاب مراسم رونمایی از تازه‌های نشر شاهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت:عرصه دفاع مقدس برای پویا ماندن به مستندنگاری و ثبت خاطرات از منابع دست اول نیاز دارد تا در آینده کسانی به خودشان اجازه تفسیرهای گوناگون و به نفع خودشان را ندهد.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم معارف دفاع مقدس را به جهانیان بشناسانیم باید به نهضت ترجمه توجه جدی داشته باشیم.متاسفانه تاکنون آنطور که شایسته است نتوانسته‌ایم محصولات تولید خودمان را فرآوری کنیم.
کاویانی‌راد در ادامه گفت:نشر شاهد بنیاد شهید از زمان آغاز به کار در سال ۱۳۶۸ تاکنون ۱۶۸۵ عنوان کتاب را در قالب چاپ اول و چاپ مجدد منتشر کرده است که ۴۰۰ عنوان از این تعداد مربوط به گروه سنی کودکان است.
به گفته همچنین نشر شاهد تاکنون ۴۲ مجلد از فرهنگ اعلام شهدا را به چاپ رسانده است که ۳۹ مجلد از این تعداد به استان‌ها مربوط می‌شود و باقی‌مانده در حال انتشار است.
از سوی دیگر ۵۴ مجلد از خاطران شهیدان از ۲۱ استان نیز منتشر شده است و مجلدات نیز در شرف انتشار است.
کاویانی‌راد یادآور شد: تاکنون 50 عنوان کتاب از تولیدات نشر شاهد به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است.
به گفته وی،تاکنون 132 عنوان کتاب از تولیدات نشر شاهد جایزه‌های مختلف را به دست آورده‌اند و نشر شاهد در چهار دوره به عنوان ناشر برتر انتخاب شده است.
کاویانی‌راد در بخش دیگر سخنانش،گفت: در حال حاضر با خلاء وجود نظریه در حوزه ایثار و شهادت مواجهیم و باید آثار علمی تولید کنیم. انتظار داریم اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید به سمتی حرکت کند که تولیداتش مبانی نظری ایثار و شهادت را تبیین کند.
در پایان مراسم کتاب‌های «آخرین زره‌پوش»،«پازل»،«مجموعه مقالات همایش نماز« و «مهرنگاران» رونمایی شد.
در این مراسم دکتر رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات و دکتر محمدعلی فقیه معاون آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند.
برچسب‌ها: نشر شاهد
نظر بدهید