اهالی نشر و اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی مهمان منزل شهید خلیلی شدند
چهارشنبه 07 آذر 1397

اهالی نشر و اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی مهمان منزل شهید خلیلی شدند

شامگاه دوشنبه، خانوادۀ شهید مدافع حرم، رسول خلیلی، میزبان هیئت امام هادی(ع) شدند. این دیدار با حضور اهالی نشر و اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، شامگاه دوشنبه، خانوادۀ شهید رسول خلیلی، از شهدای مدافع حرم، میزبان هیئت امام هادی(ع) بود که با حضور اهالی نشر و اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌صورت خانوادگی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم میثم نیلی، مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی، از مقام شهید خلیلی تجلیل کرد و پس از مراسم مولودی‌خوانی توسط مداح اهل‌بیت، باقر نریمانی، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل جلالی در مورد شخصیت و خصیصه‌های شهید سخنرانی نمود.
در ادامۀ این مراسم، رمضانعلی خلیلی، پدر شهید رسول خلیلی و از جانبازان دفاع مقدس، به نقل خاطراتش از دفاع مقدس و نیز اخلاق و سلوک فرزند شهیدش پرداخت. به گفتۀ ایشان، شهید خلیلی توجه خاصی به اطرافیانش داشت و رفاقت را در حق همه تمام می کرد. او به شدت در استفاده از اموال بیت‌المال مراقبت داشت و اهل امر به معروف و نهی از منکر بود. وی همچنین به زبان عربی تسلط کامل داشت و با آغاز نبرد سوریه به آن کشور رفت و یک کارگاه تخریب در سوریه بنا نهاد که در آن به آموزش امور تخریب به رزمندگان جبهه مقاومت می‌پرداخت .
همچنین شهلا پناهی، نویسندۀ کتاب «رفیق مثل رسول» که در این کتاب به روایت زندگی و خاطرات شهید رسول خلیلی پرداخته، دربارۀ نگارش این اثر، مشکلات پیش‌آمده در این مسیر و عنایت شهید در روند پیشبرد آن توضیحاتی ارائه داد.
در پایان مراسم، حاضرین از اتاق شهید خلیلی که اکنون به موزه‌ای از یادگارها و افتخارات ایشان تبدیل شده است بازدید نمودند و در انتها باشگاه هواداران کتاب نیز با تقدیم لوح تقدیر به خانوادۀ شهید از آنها طلب دعای خیر نمود.
کتاب «رفیق مثل رسول» زندگینامۀ شهید مدافع حرم رسول خلیلی از نگاه خانواده، دوستان و هم‌رزمان شهید است. این کتاب شامل خاطرات شهید رسول خلیلی به همراه دست‌نوشته‌ها و خاطرات خودنوشتۀ وی است که توسط انتشارات شهید کاظمی در 192 صفحه به چاپ رسیده است. گفتنی است شهید محمدحسن خلیلی معروف به رسول متولد سال 1365 بود که در 27 آبان 1392 در جبهۀ سوریه به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
 


نظر بدهید