نام و یاد سربازان امام زنگار دل‌های غمزده را پاک می‌کند
شنبه 24 آذر 1397

نام و یاد سربازان امام زنگار دل‌های غمزده را پاک می‌کند

مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در مراسم رونمایی کتاب «سرباز کوچک امام» در استان کردستان گفت: نام و یاد سربازان امام بسیاری از وقت‌ها زنگار دل‌های غمزده را پاک می‌کند و دل‌های آماده را به پرواز در می‌آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، عصر امروز در آئین رونمایی از کتاب سرباز کوچک امام که در دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نام و یاد سربازان امام همیشه یک جلوه و یک ویژگی خاص دارد، اظهار داشت: این جلوه بسیاری از وقت‌ها زنگار دل‌های غمزده را پاک می‌کند و دل‌های آماده را به پرواز در می‌آورد.

وی گفت: در طی هشت سال جنگ تحمیلی و دوران انقلاب 5400 شهید در استان کردستان، پیشمرگان مسلمان کُرد، روحانیون اهل سنت وجود داشتند که با تمام وجود آمدند و ایستادند و جان خودشان را فدا کردند تا نظام با عزت در استان استقرار یابد و مستقر بماند.

مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در کردستان امثال ملاحیدر فهیم حضور داشتند، تصریح کرد: این انسان بزرگ نمونه یک انقلابی بزرگ است که گروهک‌ها زمانی او را به اسارت درآورند، محکم و استوار در مقابل درخواست آنان مبنی بر توهین به امام راحل(ره) ایستادگی کرد و اعلام کرد «من در خودم نمی‌بینم که به وجود مقدس و معنوی امام اهانت بکنم» و به همین خاطر او را در شرایط سختی به شهادت رساندند.

وی با اعلام اینکه درود می‌فرستیم به فرزندان و جوانان کردستانی که در بحبوحه حوادث محکم ایستادند و خم به ابرو نیاوردند، ادامه داد: جوانانی به سان دختر قوی کردستانی شهیده ناهید فاتحی کرجو که علی‌رغم تمام مشقت‌ها محکم ایستاد و مقاومت کرد، به گونه‌ای که پس از شهادتش گروهک‌های معاند اجازه دفن پیکر این شهیده را در کردستان ندادند و پیکر وی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام فرزی با تأکید بر اینکه کردستان سرزمین بزرگان است، افزود: آنچنان که ملاحظه می‌شود همان خلق و خو و همان مش و همان روش در بین آحاد مردم، جوانان و خردسالان کردستانی ادامه دارد.

وی با ذکر اینکه در شرایط کنونی نیز اگر نوایی و ندایی از گلوی ولایت صادر بشود همین مردمان کُرد، غیور، صبور و صاحب اندیشه و بصیر می‌ایستند، اظهار کرد: این ایستادگی تا زمانی که لبیک کامل و دقیق خودشان را نسبت به فرمایش رهبری ادا نکنند، میدان را خالی نخواهند کرد.

مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه "شهید موسوی" روحانی سید شهیدی است که دفاع مقدس به وجود مبارکش می‌نازد و مایه فخر و مباهات جامعه اسلامی است، یادآور شد: شهید موسوی یک روحانی شهیدی است که در لبیک به فرمان حضرت امام لباس رزم می‌پوشد و با امامه رسول‌الله وارد میدان جنگ می‌شود در حالی که صاحب همسر و فرزند است.

وی در ادامه با اعلام اینکه اگر امروز عرصه جنگ سخت دیگری اتفاق بیفتد، جوان‌های امروزی نیز به سان جوان‌های دیروز خوش خواهند درخشید، خاطرنشان کرد: این نظام و این انقلاب زیر چتر مقام معظم رهبری روزهای روشنی را پیش رو خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فرزی در پایان گفت: به اراده پروردگار دین مبین اسلام حاکم بر سراسر جهان خواهد شد و همه بشر زیر ندای « لا إلهَ إلاّ اللّه ُ و محمد رسـولُ اللّه» خواهند بود.

نظر بدهید