انتشار نسخۀ انگلیسی «از این طرف نگاه کن»
یکشنبه 25 آذر 1397

انتشار نسخۀ انگلیسی «از این طرف نگاه کن»

«از این طرف نگاه کن»، کتابی تصویری از علی خدایی است که به زبان انگلیسی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب که بر نگاه چند بعدی تاکید دارد، برای عرضه در نمایشگاه‌های کتاب خارجی و فروش به دیگر کشورها از سوی سیامک مظلومی ترجمه شده است.

خدایی در کتاب «از این طرف نگاه کن»، داستانی انتزاعی را نقل می‌کند. حیوانات جنگل با تابلویی روبرو می‌شوند. تابلویی که در آن تصویری نامفهوم قابل رویت است. اما حیوانات جنگل نگاه متفاوتی به این اثر هنری دارند. هر کدام از آن‌ها موفق می‌شود تصویر خود را در این تابلو پیدا کند.

در بخشی از این کتاب که با عنوان «Look At This Way» منتشر شده است، می‌خوانیم: «همه مدتی به نقاشی نگاه کردند، اما قورباغه‌ای در آن ندیدند. شیر گفت: ما همه در نقاشی هستیم، اما قورباغه نیست. قورباغه گفت: مگر شما آن قورباغه‌ی بزرگ را نمی‌بینید؟»

بر اساس این خبر، انتشارات University of Science and Technology of China Press از کشور چین نیز این کتاب را به مدت پنج سال از کانون خریداری کرده است و به زودی آن را به چاپ خواهد رساند.

از دیگر موفقیت‌های نسخه فارسی این کتاب می‌توان به دریافت جایزه هفدهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌پور اشاره کرد.

این اثر که برای مخاطبان گروه سنی «ب» (۷ تا ۱۰ سال) مناسب است، با قیمت ۱۵هزار تومان قابل خریداری از سوی مخاطبان ادبیات و علاقه‌مندان به زبان انگلیسی در داخل کشور است.

گفتنی است نسخه فارسی این کتاب ۴۰ صفحه‌ای سال ۱۳۹۶ از سوی کانون منتشر شده است.

نظر بدهید