عشق در برابر عشق به چاپ چهارم رسید
سه شنبه 04 دي 1397

عشق در برابر عشق به چاپ چهارم رسید

رمان «عشق در برابر عشق» با محوریت امام‌حسن مجتبی علیه السلام برای بار چهارم تجدید چاپ شد.





به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، «عشق در برابر عشق» به چاپ چهارم رسید. این کتاب که به قلم زیبای امید کوره‌چی نوشته شده و انتشارات کتابستان آن را منتشر کرده، دربارۀ زندگی جوانی ایرانی است به نام هرمز که عاشق دختری از اشراف عرب شده است و خانوادۀ دختر عرب، مهریه را ترور امام حسن مجتبی علیه السلام تعیین می‌کنند.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«لرزش دست، ترسی به دلش ریخت. سعی کرد روی نشانه تمرکز کند اما ذهنش پر بود از خیالات درهم‌وبرهمی که مثل ابرهای سرگردان، آسمان ذهنش را تاریک کرده بود. باید هر طور شده هدف را می‌زد. باید خودش، توانش، حیثیت قبیله و قوم و ادعای برتر بودنش را اثبات می‌کرد. حریفش قَدَر بود. حریفش در رزم‌آوری و به‌خصوص تیراندازی هماورد نداشت. هر دو نفرشان ربیعه، دختر زیبای سعد بن وائل بزرگ قبیله ثقیف را خواستگاری کرده بودند. هر دو مردانی جنگاور بودند و بارها و بارها در نبردهای مختلف لیاقت خود را نشان داده بودند اما او یک ویژگی داشت که برتری‌اش بر رقیب را به رخ می‌کشید؛ اینکه او عرب بود و رقیبش ایرانی، ولی افسوس که دل ربیعه با هرمز بود. فکر رقیب ایرانی، لرزش دستش را بیشتر کرد، به خودش نهیب زد «دل ربیعه مهم نیست، مهم این است که من او را می‌خواهم.»
بعد از چند بار خواستگاری بالاخره کار از حرف به عمل کشید. قرار شد هرکدام توانست برتری‌اش را در رزم و تیراندازی ثابت کند، برنده این ماجرا باشد و حالا ابن‌نمیر در کشاکش مسابقه تازه شک کرده بود که این ترفند می‌بایست از سوی ربیعه به پدرش القا شده باشد؛ چه او از برتری رزمی هرمز اطمینان داشت. یاد لحظه‌ای افتاد که با مطرح‌شدن کفایت جنگاوری، بی‌هوا عصبیّت قبیله و قومش تحریک شد و بدون درنگ پیشنهاد مسابقه را پذیرفت و جاهلانه خود را در دامی انداخت که از سوی معشوق پهن‌شده بود، معشوقی که دل در گرو عشق دیگری داشت و اکنون در لحظه حساس کمان‌کشی، این افکار همچون موریانه‌های سرخ، تنه پوسیده اراده‌اش را می‌جویدند و او را از عاقبت این نبرد ابلهانه می‌ترساندند.»

انتشارات کتابستان به جز این کتاب، رمان‌های پرطرف‌دار «هفت جن» و «لوثیا» را نیز از امید کوره‌چی منتشر کرده است.
چاپ چهارم این کتاب با قیمت 25000 تومان روانۀ بازار شده است.
 

 
نظر بدهید