«فصل پنجم: سکوت» به چاپ هفتم رسید
سه شنبه 04 دي 1397

«فصل پنجم: سکوت» به چاپ هفتم رسید

رمان «فصل پنجم: سکوت» اثر محمدرضا بایرامی ‌که در قالب طرح رمان نوجوان امروز خلق شده است، برای هفتمین بار منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از اداره کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون، داستان این رمان در بحبوحه‌ روزهای انقلاب اسلامی ‌در ایران اتفاق می‌افتد. «فصل پنجم: سکوت» ماجرای پسر نوجوانی به نام مرتضی است که ناخواسته درگیر اتقاق‌های مهم سیاسی می‌شود. این اثر در واقع؛ اعتراف‌ها و واگویه‌های مرتضی-نقش اول- در یکی از زندان‌های سیاسی است.

بر این اساس داستان که در قالب «رئالیسم اجتماعی» نوشته شده، در تهران و در میان طبقه ضعیف رخ می‌دهد و نویسنده از زبانی طنزگونه در بیان برخی اتفاق‌های کتاب بهره برده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هر چه وول می‌خوردم خوابم نمی‌برد. پشه‌ها بغل گوشم وزوز می‌کردند. گاه‌گداری از طرف‌های پشت خط صدای پارس سگ می‌آمد. گربه‌ها هم که شب‌ها جن می‌شوند، همه جا رفت‌وآمد می‌کردند و گاهی از روی بام و یا حتی قرنیز دیوار حیاط، صدای آن‌ها را می‌شنیدم. تو گوشم صداها درهم و برهم شده بود. وسط پارس سگ، گربه‌ای پوف می‌کشید و پشه‌ای وزوز می‌کرد و مرد می‌زد زیر گریه‌ای که از شادی بود و نه غم.»

این اثر در چاپ‌های قبلی ۳۷‌هزار شمارگان داشته و هم‌اینک در ۵هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

«فصل پنجم: سکوت» ۱۷۲ صفحه و ۱۱هزار تومان قیمت دارد.

نظر بدهید