زایو؛ کتاب محوری جشنوارۀ مردمی فیلم عمار
چهارشنبه 05 دي 1397

زایو؛ کتاب محوری جشنوارۀ مردمی فیلم عمار

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در پویش کتابخوانی خود، رمان «زایو» را بعنوان کتاب محوری خود معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در پویش کتابخوانی خود، رمان «زایو» را بعنوان کتاب محوری خود معرفی کرد. این رمان اثر مصطفی رضایی است و به تازگی از سوی نشر کتابستان معرفت به چاپ نهم رسیده است.
وحید جلیلی، مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره عمار در نشست خبری این جشنواره گفت: باید در چهل‌سالگی انقلاب، رویایی ایرانی و رویای انقلابی با استفاده از قالب‌های گوناگون هنری در جامعه تبیین شود. نویسنده‌ جوانی رمانی با نام زایو منتشر کرده است. تجدید مکرر این کتاب نشان می‌دهد که جامعه تشنه این است که با یک نگاه امیدوار و سرافراز برای آینده طراحی کند و رویایی برای ایران آینده داشته باشد. نویسنده با قلمی زیبا و جذاب وارد این فضا شده و از خط شکنان این عرصه است. امسال در جشنواره عمار با کمک اکران کننده‌ها سعی خواهیم کرد این کتاب در نقاط مختلف کشور معرفی شود تا تعداد بیشتری از نسل جوان این کتاب را مطالعه کنند.

مصطفی رضایی در رمانش نشان داده که رژیم صهیونیستی، طبق پیش‌بینی رهبر انقلاب مبنی بر نابودی این رژیم جعلی طی ۲۵ سال، وجود ندارد و جمهوری اسلامی فلسطین شکل گرفته است.

«سال ۲۰۴۱ میلادی است، ویروس «Zi.O» جهان را فرا گرفته و هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد. نسل بشریت رو به انقراض است و انسان در برابر شیوع گسترده این ویروس تسلیم شده است. اما دانشمندان ایرانی راه چاره را در اختیار دارند و می‌توانند با آن مقابله کنند.»

شاید این تمام آن چیزی نباشد که در رمان «زایو» اثر مصطفی رضایی با آن روبرو خواهید شد ولی این رمان در نوع خود یک تجربه مثبت و حرکتی رو به جلو است. «زایو» در واقع خواننده را به ۲۵ سال آینده می‌برد و او را در فضای اتفاقات جهانی در آن روزگار قرار می‌دهد، روزگاری که ویروس زایو در حال گسترش است و نسل بشر در تهدیدی جدی به سر می‌برد و در معرض انقراض است.

سبک و سیاق رمان «زایو» ذهن خواننده را به سوی رمان «فرسنگ‌ها زیر دریا» به قلم ژول ورن و آثار تخیلی مانند آن می‌برد و این مهم‌ترین نقطه قوت رمان این نویسنده نوقلم است. او در این اثر سعی کرده به خواننده تهران و در مقیاس بزرگتر جهان در ۲۵ سال آینده را نشان دهد. او حتی در رمانش نشان داده که رژیم صهیونیستی، طبق پیش‌بینی رهبر انقلاب مبنی بر نابودی این رژیم جعلی طی ۲۵ سال، وجود ندارد و جمهوری اسلامی فلسطین شکل گرفته است.

نظر بدهید