امکان توزیع آثارمان را در سطح کشور نداریم
شنبه 08 دي 1397

طاشیان، مدیر داخلی انتشارات «آوای چلچله»:

امکان توزیع آثارمان را در سطح کشور نداریم

انتشارات «آوای چلچله» از فعالان عرصۀ کتاب در استان سمنان و شهرستان شاهرود است و با هفت سال سابقه، حدود هفتاد عنوان کتاب به چاپ رسانده است.

 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، انتشارات «آوای چلچله» از فعالان عرصۀ کتاب در استان سمنان و شهرستان شاهرود است که با هفت سال سابقه، حدود هفتاد عنوان کتاب به چاپ رسانده است. ابوالفضل طاشیان، مدیر داخلی این انتشارات، دربارۀ فعالیت‌های این انتشارات گفت:
انتشارات آوای چلچله با مدیریت عباس معصومی، در سال 1390 مجوز گرفت و به‌طور رسمی از سال 1392 فعالیت خود را شروع کرد. از آن سال تاکنون، قریب به هفتاد عنوان کتاب به چاپ رسیده و امسال نزدیک به 25 عنوان کتاب چاپ کرده‌ایم. الان در اکثر حوزه‌ها فعالیت داریم. هم حوزۀ کودکان و ادبیات و شعر و داستان کار کرده‌ایم، هم در حوزه‌های نظامی و مذهبی. مجموعاً در حوزه‌های عمومی فعال هستیم. تعداد ناشران در شاهرود کم است و ناشر فعال فقط ما هستیم و بیشتر به انتشارات ما مراجعه می‌کنند.
 
وی در خصوص اینکه آیا امکان توزیع کتاب‌های این انتشارات در سطح کشور وجود دارد گفت: متأسفانه امکان ارسال کتاب‌ها به استان‌های دیگر وجود ندارد. البته می‌خواهیم که این اتفاق بیفتد؛ اما واقعاً امکانش نیست‌. ما با بعضی از پخش‌کننده‌های کتاب در تهران و قم ارتباط داریم؛ اما تا‌به‌حال موفق نشده‌ایم کتاب‌ها را ارسال کنیم. البته بیشتر، مشکل از جانب ماست؛ چون نیروی کار کم داریم و نمی‌توانیم به تمام وجوه رسیدگی کنیم. کتاب‌های ما اکثراً در نمایشگاه‌های استان عرضه می‌شود و در فروشگاه‌های شاهرود خیلی کم عرضه شده است.
 
طاشیان با معرفی جدیدترین کتب این انتشارات افزود: کتاب ترجمۀ «مانیتورینگ شبکه‌های مجازی» در حال چاپ است. کتاب دیگر «ناگفته‌های قوت نظامی ایران» است. همان طور که از اسم آن مشخص است، قابلیت‌های مختلف قدرت نظامی ایران را به‌صورت آماری و مقایسه‌ای با کشورهای مختلف خاورمیانه بررسی کرده است.
«شاهزاده خانومی که بادمجان دوست نداشت» کتاب دیگری است که خانم مژگان میرحسینی آن را ترجمه و خانم فاطمه قربانی آن را تصویرگری کرده است.
کتاب «امنیت ملی و رقابت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران» و کتاب «با قرآن در محاورات عامه» کتبی هستند که ظرف یک ماه گذشته چاپ شده‌اند.
 
کتب کودک و نوجوان در صدر آثار پرفروش
او کتاب‌های کودک و نوجوان را از جمله کتب پرفروش این انتشارات نام برد و گفت: «چلچراغ ماه رجب و اعتکاف» که تألیف مدیر انتشارات، حاج‌آقای معصومی بوده، تجدید چاپ هم شد و کتاب پرفروشی است. همچنین کتاب‌های کودکی که داشته‌ایم، فروش خوبی داشته است. کتاب «نبردهای جنگ جهانی دوم» هم نسبتاً پرفروش بود.
مدیر داخلی انتشارات آوای چلچله نبود امکان خرید آسان کاغذ و توزیع کشوری آثارشان را از جمله مهم‌ترین مشکلات این انتشارات برشمرد و تصریح کرد: ما از لحاظ چاپ در مضیقه هستیم. برای چاپ کتاب کاغذ دولتی نداریم. از طریق ارشاد هم پیگیری کردیم. چیزی به ما ندادند و راهنمایی نکردند. همچنین برای توزیع به مشکل برخوردیم. چون در شهرستان هستیم، کمی کار برای ما مشکل‌تر شده. البته ادارۀ ارشاد استان مقداری از کتاب‌ها را خریده‌اند. این موضوع تا حدی به نفع ما بوده؛ اما این کتاب‌های خریداری‌شده در شهرستان پخش نمی‌شود. با مسئولان کتابخانه‌های شهرستان هم که صحبت می‌کنیم، می‌گویند خرید کتاب ما مجزا از ارشاد است و وضعیت طوری است که کتاب‌های ما در کتابخانه‌های شهر خودمان وجود ندارد.
نظر بدهید