«خداحافظ سالار» روی پله ۶۵ ایستاد
یکشنبه 30 دي 1397

«خداحافظ سالار» روی پله ۶۵ ایستاد

حسام برای تالیف کتاب، سی و چند سال خانواده شهید همدانی را می‌شناخت و گویی او جزئی از این خانواده است و در نهایت داستان به شیوه صمیمی برای مخاطب روایت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مشرق، استقبال از کتاب «خداحافظ سالار» (خاطرات همسرِ سرلشکر شهید حاج حسین همدانی) این کتاب را در مدت یک سال و نیم به چاپ شصت و پنجم رساند.
حمید حسام نویسنده توانمند این اثر با اشاره به روند داستانی کتاب «خداحافظ سالار» اظهار کرده است: این کتاب زندگی خانم چراغ نوروزی را در طول ۴۰ سال، از زمان کودکی، پیش از انقلاب اسلامی، پس از انقلاب، قائله کردستان، هشت سال دفاع مقدس و جایگاه‌ها و مسئولیت‌های متعددی که همسر ایشان داشتند، روایت می‌کند پس باید ورود به چنین موضوعی، فراتر از شنیدن صرف نویسنده باشد و آن روزها را بود و تجربه کرد.




وی گفت: زمانی که خانم چراغ نوروزی خاطراتش را از سوریه بیان می‌کند، حتماً به شهید همدانی اشاره می‌کند و در این زمان برای خواننده سوال‌های متعدد اجتماعی و تاریخی مطرح می‌شود که ما چرا در سوریه حضور داریم و مرز بین مسلحین تکفیری در سال ۹۰ چه هست؟
همچنین در نگارش کتاب «خداحافظ سالار» در بازه زمانی چهار ساله سوالات متعددی برای من پیش آمد که تلاش کردم روند داستان براساس گفته‌های راوی و روایت‌های پیرامونی پیش برود نه براساس تخیل من، البته اطلاعاتی که از شهید همدانی شنیده بودم نیز گاهی مرا در نگارش کمک می‌کرد.
 
بهناز ضرابی زاده نویسنده و کارشناس ادبی نیز در نشست نقد و بررسی این کتاب گفته: علاوه بر اینکه ما در حوزه تالیف به دنبال آثاری هستیم که بتواند در یک جریانی مخاطب را سهیم کند، شخصیت نویسنده باید به گونه‌ای باشد که به عنوان یک الگو قلمداد شده و سایر نویسندگان بتوانند به او اقتدا کنند که حمید حسام به لحاظ اخلاق مداری دارای چنین ویژگی هایی است.
وی با اشاره به ویژگی‌های کتاب «خداحافظ سالار» افزود: زندگی و شناخت از راوی باعث درخشان شدن آثار خاطره نگاری می‌شود، متاسفانه شیوه‌ای در خاطره نگاری شیوع پیدا کرده که مصاحبه‌هایی تهیه شده و نویسنده آنها را تدوین می‌کند و ممکن است نویسنده هیچ‌گاه راوی را نبیند و با او ارتباط نداشته باشد اما موضوع با اهمیت در چنین آثاری، زندگی کردن با راوی و همذات پنداری با اوست.
حسام برای تالیف کتاب، سی و چند سال خانواده شهید همدانی را می‌شناخت و گویی او جزئی از این خانواده است و در نهایت داستان به شیوه صمیمی برای مخاطب روایت می‌شود.
علاقمندان می‌توانند برای سفارش این کتاب با شماره تماس ۰۲۱۶۶۹۶۴۰۷۱ تماس حاصل نموده و یا از طریق اپلیکیشن طاقچه نسخه الکترونیکی آن را تهیه نمایند.
نظر بدهید