«کودکی به تاراج رفته» روایت آلام کودکان محبوس فلسطینی
یکشنبه 07 بهمن 1397

کودکی به‌تاراج‌رفته

«کودکی به تاراج رفته» روایت آلام کودکان محبوس فلسطینی

کتاب «کودکیِ به تاراج رفته» که بخشی از واقعیت‌ها و آلام ملت فلسطین را به تصویر می‌کشد، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «کودکیِ به تاراج رفته» که بخشی از واقعیت‌ها و آلام ملت فلسطین را به تصویر می‌کشد، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

کتاب «کودکی به تاراج رفته» که توسط سه نویسنده‌ اروپایی، عرب و یهودی نگاشته شده، از جمله آثار منصفانه‌ای به شمار می‌رود که در زمینه‌ نقض قوانین کنوانسیون‌های حقوق بشری توسط رژیم صهیونیستی نوشته شده است. نویسندگان این اثر از استادان دانشگاه و فعالان در زمینه‌ دفاع از حقوق فلسطینیان هستند.

نکته‌ بارز این کتاب، اتکای آن بر مشاهدات میدانی است. نویسندگان از نزدیک شاهد جنایات و قانون شکنی‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اند. همین موضوع، تمایز اصلی اثر فعلی با آثار مشابه است. مصاحبه‌های مستقیم با نوجوانان قربانی رژیم صهیونیستی، نکاتی تأمل برانگیز را برملا می‌سازد. کتاب کودکیِ به تاراج‌ رفته وضعیت دادگاه‌ها، زندان‌ها و وکلای فلسطینی کودکان زندانی را هم موشکافانه به تصویر می‌کشد.

کتاب فوق از سه بخش تشکیل شده است؛ بخش اول که مشتمل بر چهار فصل است، چارچوبی برای درک سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال بازداشت شدگان سیاسی، به ویژه کودکان، ارائه می‌کند. فصل اول از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان زندانی پرده برمی‌دارد و در فصل دوم با توجه به تلاش اسرائیل برای کنترل زمین، منابع طبیعی و اقتصاد، به نظام کنترلی‌ای که این رژیم غاصب در کرانه‌های باختری و نواز غزه ایجاد کرده است پرداخته می‌شود. در فصل 3 نیز درک گسترده‌تر و دقیق‌تری از نظام کنترلی رژیم صهیونیستی ارائه می‌شود. فصل چهارم از بخش اول هم استانداردهای بین‌المللی مربوط به زندان و رفتار با زندانیان کودک را مطرح می‌کند.

در بخش دوم با تمرکز بر داده‌هایی که از کودکان دستگیر شده در کرانه‌های باختری در دسترس است، تجربه‌های واقعی این کودکان از زمان دستگیری تا آزادیشان از زندان مطرح می‌شود و بخش سوم به تفصیل دلایل ریشه‌ای بازداشت و زندانی کردن کودکان از سوی رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند.

کتاب "کودکیِ به تاراج رفته" به قلم کاترین کوک، آدام هانیه و عاده کای و با ترجمه صائب کریمی، در 298 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 27 هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب علاوه بر رجوع به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نشانیwww.irdc.ir، به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در: خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 22211174 تماس بگیرند.

نظر بدهید