بررسی کارنامه سیدمهدی هاشمی در کتاب «بن‌بست»
سه شنبه 16 بهمن 1397

بن‌بست

بررسی کارنامه سیدمهدی هاشمی در کتاب «بن‌بست»

کتاب «بن‌بست»، اثری مستند شامل اسناد و اعترافات سیدمهدی هاشمی است که به کالبدشکافی ریشه‌ انحرافات وی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، تازه‌ترین اثر موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در قالب کتاب با موضوع بررسی کارنامه سید مهدی هاشمی منتشر شد.

براساس این گزارش، این مجموعه با عنوان «بن‌بست»، مستند به اسناد و اعترافات سیدمهدی هاشمی است و به کالبدشکافی ریشه‌ انحرافات وی می‌پردازد.

در مقدمه این اثر، یادداشتی از حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره جریان مهدی هاشمی، نحوه کشف و خنثی‌سازی آن جریان منتشر شده است.

این اثر، ضمن به تصویر کشیدن درایت و آینده‌نگری و در عین حال مظلومیت امام خمینی در برخورد با جریان سید مهدی هاشمی که هنوز پس از گذشت یک دهه واقعیت امر برای بعضی از خواص نیز آشکار نشده، و نیز هشدار اخلاقی و فکری به جوانان انقلابی این مرز و بوم که در دهه تولد جریان‌های خرد و کلان در تلاش برای انتخاب تشکلی سالم می‌باشند، به منظور افشاء این جریان فکری و تشریح و تبیین علل و عوامل بروز این انحراف و به تصویر کشیدن شاخصه های اخلاقی و فکری آن بوده تا گامی در راستای جلوگیری از افتادن افراد دیگر در این ورطه و پیشگیری از بروز و شکل گیری مجدد آن در قالب‌های دیگر باشد.

کتاب «بن‌بست» در دو بخش تنظیم شده است؛ بخش اول که شامل چهار فصل است، به ترتیب به بررسی جنبه‌های اولیه و صفات شخصیتی سید مهدی هاشمی، نقش و عوامل اجتماعی و سیاسی در شکل‌گیری شخصیت وی، بروز ضعف‌های اخلاقی در ساختار تشکیلات و طیف مهدی هاشمی و جلوه‌های غیر اخلاقی در صحنه‌های سیاسی اجتماعی پرداخته است.

بخش دوم این مجموعه به واکاوی مبانی فکری سید مهدی هاشمی می‌پردازد. این بخش هم مشتمل بر سه فصل است. بررسی ریشه‌های انحراف مهدی هاشمی، وابستگی او به بیت آیت‌الله منتظری، جبهه‌گیری در مقابل روحانیت، اجتهاد به رای و ... از مباحث این بخش است.

کتاب «بن‌بست» به تالیف جمعی از نویسندگان با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۴۰۲ صفحه به قیمت ۳۵ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شد.

نظر بدهید