نامه‌های یک کودک سرطانی به خدا در «اسکار و خانم صورتی» به چاپ دوم رسید
چهارشنبه 24 بهمن 1397

نامه‌های یک کودک سرطانی به خدا در «اسکار و خانم صورتی» به چاپ دوم رسید

«اسکار و خانم صورتی» از موفق‌ترین داستانهای نویسنده و نمایشنامه‌نویس مطرح، اریک امانوئل اشمیت چاپ دومی شد. این کتاب شامل نامه‌‌هایی است که کودک مبتلا به سرطان هرروز به خدا می‌نویسد و خواسته‌هایش را با خدا در میان می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، «اسکار و خانم صورتی» از موفق‌ترین داستانهای نویسنده و نمایشنامه‌نویس مطرح، اریک امانوئل اشمیت چاپ دومی شد.

داستان اسکار و خانم صورتی در مورد پسربچه‌ ده ساله‌ی مبتلا به سرطانی به نام اسکار است که طبق پیش‌بینی پزشک تنها دوازده روز دیگر زنده است و در بیمارستان سر می‌کند. شخصی به نام مامی رز با لباس صورتی هر روز در بیمارستان با اسکار ملاقات می‌کند. او معتقد است اسکار می‌تواند این دوازده روز را مانند صد و بیست سال زندگی کند.
به این ترتیب بازی آغاز می‌شود و اسکار هر روز را مانند ده سال از عمرش سپری می‌کند. او هر روز نامه‌ای به خدا می‌نویسد و خواسته‌هایش را با خدا در میان می‌گذارد.

آموزش و فهماندن مسائل پیچیده‌ی فلسفی به حدی در این کتاب ساده توصیف شده است که این کتاب هم برای نوجوانان و هم برای والدین آنها قابل پیشنهاد است. اشمیت فیلمی را نیز بر مبنای این کتاب و به همین نام کارگردانی کرده که در سال ۲۰۰۹ در فرانسه اکران شده است.

نظر بدهید