رمان جدید ابراهیم حسن‌بیگی برای نوجوانان در «دو روایت از یک عکس»
یکشنبه 28 بهمن 1397

دو روایت از یک عکس

رمان جدید ابراهیم حسن‌بیگی برای نوجوانان در «دو روایت از یک عکس»

«دو روایت از یک عکس» رمان نوجوان ابراهیم حسن بیگی به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، حسن بیگی درباره اثر جدیدش گفت: یک رمان نوجوان درباره انقلاب با عنوان «دو روایت از یک عکس» نوشته‌ام که از دو بخش تشکیل شده است؛ یک بخش آن درباره تبعید رضاشاه به آفریقا و بخش دیگر آن درباره فرار شاه به مصر و کشورهای مختلف است. گفته می‌شود محمدرضا شاه در یکی دو سال آخر عمرش زندگی فلاکت باری را گذرانده است. در این کتاب به نوعی آن ایام را به تصویر کشیدم.
در بخشی از کتاب اینگونه آمده است: «یک جورهایی حس کنجکاوی بود یا نبود نمی دانم . دلم می خواست بعد از سی و هفت سال به کاخ سعدآباد بروم و ببینم این بار پسر رضاخن چه بلایی سرش آمده و چرا این همه نگران است و فکر می‌کند به آخر خط رسیده و باید جل و پلاسش را جمع کند و برود .
اما آن طور که بویش می‌آمد و این بار رفتن پسر مثل رفتن پدر دستورش از بالا نبود. گفته بودند رضاخان باید تاج و تختش را بدهد به پسرش و برود یک جای دور.
اما محمدرضا شاه توی بد مخمصه‌ای گیر کرده بود. شاید مجبور می شد تاج و تختی را که رضاخان با آن همه بگیر و ببند و کودتا و قلدری به دست آورده بود به دست مردمی بسپارد که داشتند انقلاب می‌کردند و برود پی کارش...»
گفتنی است رمان «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» اثر دیگری از ابراهیم حسن بیگی برای گروه سنی نوجوان است که توسط سوره مهر منتشر شده است.
نظر بدهید