«نقاشی قهوه‌خانه» در کمتر از دو هفته به چاپ دوم رسید
یکشنبه 28 بهمن 1397

«نقاشی قهوه‌خانه» در کمتر از دو هفته به چاپ دوم رسید

خاطرات کاظم دارابی از واقعۀ میکونوس آلمان، نوشتۀ محسن کاظمی، با استقبال کم‌نظیر مخاطبان روبه‌رو شد و در کمتر از دو هفته به چاپ دوم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «نقاشی قهوه خانه» واقعه ای را روایت میکند که کشته شدن برخی از سران اپوزیسیون خارج از کشور، قطع ارتباط ایران و کشورهای اروپایی و دادگاهی جنجالی و بسیار طولانی را در پی داشت.
واقعه میکونوس آلمان روایت‏ های متعدد به خود دیده است اما هنوز معماها و پیچیدگی‏ های آن به جای خود باقی است. این کتاب، خاطرات کاظم دارابی یکی از متهمان دادگاه میکونوس است که با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شده و در کمتر از دو هفته از انتشار به چاپ دوم رسیده است.
ترور چهار تن از فعالان سیاسی اپوزیسیون و از آن جمله صادق شرفکندی، دبیرکل حزب دموکرات کردستان، پنج‌شنبه ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۲ در رستوران میکونوس در برلین به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ آلمان تبدیل شد و روابط میان آلمان و اروپا با ایران را تا حد اخراج سفرا تیره کرد. کاظم دارابی، دانشجو و تاجر ایرانی مقیم آلمان در جریان دادرسی‌ها و در دادگاهی با حضور ۱۷۰ شاهد و از آن جمله بنی‌صدر، نخست‌وزیر مخلوع ایران، محکوم به حبس ابد شد.
کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» به قلم محسن کاظمی، خاطرات دارابی را از کودکی تا درگیری در ماجرای میکونوس و دادگاه و درنهایت زندان براساس مصاحبه‌های شفاهی دربردارد. دارابی که پس از گذراندن ۱۵ سال از دوران حبس خود و اخراج از آلمان به ایران بازگشته است، روایت خود را از ماجرای میکونوس به دست می‌دهد و تلاش می‌کند با واکاوی اسناد، بی‌گناهی خود را نشان دهد.
لازم به ذکر است چاپ اول کتاب «نقاشی قهوه خانه» با تیراژ 1250 نسخه در 666 صفحه خاطرات و سیصد صفحه شامل اسناد و مدارک دادگاه میکونوس، عکسهای ضمیمه و حکم دادگاه در 15 بهمن ماه 97 منتشر شد.
نظر بدهید