کتاب «شعر آفرینش» منتشر شد
دوشنبه 06 اسفند 1397

شعر آفرینش

کتاب «شعر آفرینش» منتشر شد

«شعر آفرینش» مجموعه آثار برگزیده‌ انجمن‌های ادبی کانون سراسر کشور، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کتاب اشعار اعضای نوجوان و جوان انجمن‌های ادبی سراسر کشور در دو بخش کلاسیک (دو قدم مانده به گل) و آزاد (پای آن کاج بلند) منتشر شده است.

بر این اساس، در مقدمه این کتاب به قلم سودابه امینی آمده است: «فعالیت ادبی و هنری نیازمند محیط هنری است و انجمن‌های کانون این امکان را به اعضا می‌دهند که در محیطی امن و دور از هرگونه آسیب و آفت به ارایه‌ اثر خود بپردازند و دیدگاه منتقدان را دریافت کنند. جلسات انجمن ادبی، محیطی برای توانمندسازی مربیان ادبی کانون نیز هست.»

در بخش دیگری از این مقدمه می‌خوانیم: «نخستین مهرواره شعر آفرینش گامی مهم در معرفی چهره‌های ادبیات خلاق به جامعه ادبی کشور است، نوجوانانی که می‌توانند برای ادبیات فارسی و به ویژه شعر فارسی پیشنهادهای تازه داشته باشند.»

بر همین اساس، ۸۳ اثر منتشر شده در این کتاب از میان ۵۲۹ اثر رسیده به دبیرخانه این مهرواره گزینش شده‌اند. داوری این آثار را سودابه امینی، حسین تولایی و محمدعلی مقیمی برعهده داشته‌اند.

گفتنی است این کتاب در ۱۱۶ صفحه و زیرنظر مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون منتشر شده است. گردآوری این اثر را فرزانه رحمانی و ویراستاری آن را انسیه موسویان برعهده داشته‌اند.

نظر بدهید