نمازگزاران جمعه، پای قصه‌های زندگی پیامبر(ص) نشستند
شنبه 20 آذر 1395

نمازگزاران جمعه، پای قصه‌های زندگی پیامبر(ص) نشستند

کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» به قلم غلامرضا حیدری ابهری در نماز جمعه‌های سراسر کشور به نمازگزاران معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به مناسبت ایام ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در هفتۀ وحدت، کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» در قالب قصه‌هایی آموزنده از زندگی آن حضرت برای کودکان در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

از آنجا که بخش عمده‌ای از سیرۀ آخرین پیام‌آور الهی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در ضمن داستان‌های زندگی آن حضرت به دست ما رسیده است، می‌توانیم با بیان آنها به ترویج سیرۀ نبوی در جامعه کمک کنیم، به خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان که شاید شناخت درستی نسبت به زندگی پیامبر مهربان اسلام نداشته باشند.

از این رو حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری که کتاب‌های بسیاری برای کودکان و نوجوانان در زمینۀ معارف ناب اسلامی تألیف کرده است، با استفاده از همین قصه‌ها و حکایت‌ها مجموعۀ پنج جلدی ارزشمندی با عنوان «پیامبر و قصه‌هایش» نوشته که انتشارات جمال آن را منتشر کرده است.

حیدری ابهری در این کتاب علاوه بر انتخاب حکایت‌های مفید و متناسب با سن مخاطب، سعی کرده سادگی و صمیمیت را که از مهم‌ترین ویژگی‌های زبان کودک و نوجوان است، رعایت کند. حکایت‌های کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» از اخلاق فردی و اجتماعی رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و نحوۀ برخورد ایشان با دوستان، دشمنان و حتی طبیعت و حیوانات، تصویری جامع و جذاب از سیرۀ نبوی برای مخاطب کم سن و سال خود به تصویر می‌کشد، و از این راه کوشیده تا خواننده را به پیامی که در دل هر حکایت وجود دارد توجه دهد.

همچنین در کنار هر حکایت بخشی با عنوان «بیشتر بخوان، بهتر بدان» قرار داده شده تا مخاطبِ کوچکِ کتابِ «پیامبر و قصه‌هایش» بتواند بیشتر به عمق موضوع وارد شود و با مطالعۀ آن به موضوع اصلی بهتر پی ببرد. تصاویر متنوع و رنگ آمیزی‌های جذاب کتاب هم علاوه بر اینکه با متن آن ارتباط خوبی برقرار کرده، سادگی و جذابیت مختص به خود را دارد که توجه هر کودک و نوجوانی را به سوی کتاب جلب می‌کند.

این کتاب که در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و باهمکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد، محتوای آموزنده‌اش به قدری خوب و مفید است که اگر پدران و مادران عزیز هم در کنار کودکان و نوجوانان خود، آن را بخوانند، بدون شک به مطالعۀ کامل آن علاقه‌مند خواهند شد.

 
نظر بدهید