همایش «اسرار نفوذ استعمار در ایران»
دوشنبه 13 اسفند 1397

همایش «اسرار نفوذ استعمار در ایران»

همایش «اسرار نفوذ استعمار در ایران» از نگاه مورخ روشنگر و متفکر بصیر، استاد علی ابوالحسنی منذر (ره) برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، همایش «اسرار نفوذ استعمار در ایران» از نگاه مورخ روشنگر و متفکر بصیر، استاد علی ابوالحسنی منذر (ره) برگزار می گردد.
 
مرحوم استاد علی ابوالحسنی (مُنذِر) از سلسله‌جنبانان مواجهه با انحرافات فکری و سیاسی در دوران معاصر بود که در برابر خطوط انحرافی مثل وهابیت، بهاییت، فرقانیسم، منورالفکری، باستان‌زدگی‌ و تاریخ‌نگاری سکولار ایستاد و «مکتب بازنگری و بازنگاری تاریخ معاصر ایران» را بنا نهاد.
«غیرت دینی»، «جریان‌شناسی»، «جامعیّت علمی» و «اجتهاد در تاریخ‌پژوهی» او را به یکی از «سرمایه‌های بزرگ تاریخ‌نگاری ایران» تبدیل کرد و توانست در طول عمر کوتاه و پربارش، قریب به 50 کتاب و بیش از 300 مقاله را در رشته های تاریخ، ادبیات، فرهنگ اسلامی، شعائر اسلامی و استعمارپژوهی سامان دهد.
افشای چهره حقیقی استعمار و عوامل آن در ایران، خشم فرقه های ضاله و جریانات انحرافی را برانگیخت و بارها وی را در معرض تهدید، تخریب و ترور قرار دادند اما تا آخرین نفس در این مسیر ثابت‌قدم ماند.
در این همایش مهم، با سخنرانی دکتر موسی حقانی (رییس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران)، دکتر محمد رجبی دوانی (رییس اسبق کتابخانه مجلس) و استاد محمدصادق ابوالحسنی، به ناگفته های پنهان تاریخ ایران و توطئه های استعمار در طول تاریخ تشیع پرداخته خواهد شد.
همایش «اسرار نفوذ استعمار در ایران» در تاریخ سه‌شنبه ۱۴ اسفند، از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نشانی بهارستان، چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی‌پور، سالن شهدای هفت تیر برگزار خواهد شد.
در حاشیه مراسم نيز کتابهایی از استاد ابوالحسنی با موضوع رهایی از استعمار و همچنین شیخ فضل الله نوری و مشروطیت به شرکت کنندگان اهدا می گردد.
 
نظر بدهید