جشن امضای «سرباز کوچک امام» در اردوهای راهیان نور
شنبه 25 اسفند 1397

جشن امضای «سرباز کوچک امام» در اردوهای راهیان نور

جشن امضای «سرباز کوچک امام» در اردوهای راهیان نور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، نخستین دوره پویش «کتاب قهرمان» با محوریت کتاب «سرباز کوچک امام(ره)» در حال برگزاری است. قرار است همزمان با ایام نوروز جشن امضای این کتاب با حضور راوی خاطرات، در یادمان‌های راهیان نور برگزار شود.

روایتگری مهدی طحانیان در یادمان‌های شلمچه و پادگان محمودوند از دیگر برنامه‌های این پویش است. همچنین کتاب حاضر به‌منظور دسترسی راحت‌تر علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس و ادبیات اردوگاهی در ایام نورز در یادمان‌های طلائیه، شلمچه، فتح‌المبین، اروند، هویزه، پادگان محمودوند، علقمه، کانال کمیل و پادگان دژ نیز توزیع می‌شود.

«سرباز کوچک امام»، نوشته فاطمه دوست‌کامی، دربردارنده خاطرات مهدی طحانیان، کوچک‌ترین آزاده ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس است. خاطرات کتاب هرچند از دوران کودکی راوی و از زمان پیش از انقلاب آغاز می‌شود، اما عمده تمرکز کتاب بر خاطرات طحانیان از دوران اسارت در اردوگاه‌های عراق است.

طحانیان همانند بسیاری دیگر از نوجوانانی که جنگ آنها را به یک‌باره بزرگ کرد، راهی جبهه‌ها شد. بعد از شرکت در چند عملیات، در نهایت در 19 اردیبهشت 61 به اسارت نیروهای عراقی درآمد. او سه هزار و هفتصد و نودمین اسیر ایرانی در اردوگاه‌های عراق بود. نوجوانی طحانیان همانند تعدادی دیگر از نوجوانان ایرانی، پشت دیوارهای بلند اردوگاه‌های عراق گذشت. او با وجود سن کم، خاطراتی را رقم زده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از شگفتی‌های دفاع مقدس است.

نظر بدهید