همکاری آژانس ادبی تماس با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان
شنبه 25 اسفند 1397

همکاری آژانس ادبی تماس با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان

آثار کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با همکاری آژانس ادبی «تماس» به مخاطبان و ناشران عرب زبان معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایبنا، امیر‌حسین ملاحسین‌آقا؛ مدیر اطلاع‌رسانی آژانس ادبی تماس درباره جدید‌ترین فعالیت آژانس ادبی تماس بیان کرد: طی توافق ناشران عرب‌زبان با آژانس ادبی تماس برای ترجمه و چاپ آثار ادبیات فارسی، به‌زودی چند اثر از نویسندگان معاصر در کشورهای مقصد منتشر می‌شود.
وی افزود: نویسندگان توانمند ادبیات کودک و نوجوان از‌جمله فرهاد حسن‌زاده می‌توانند بیش از گذشته در جهان عرب معرفی شوند. تعامل ناشران بزرگ ایرانی ازجمله کانون و آژانس‌های ادبی اقدامی مثبت و گام مهمی در تبلیغ و معرفی کیفی آثار ادبیات فارسی است.
ملاحسین‌آقا گفت: هم‌زمان با برگزاری سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، براساس توافق صورت گرفته عملیاتی می‌شود و مراسم رونمایی از کتاب‌های منتشر شده با حضور ناشران برگزا خواهد شد.
مدیر اطلاع‌رسانی آژانس ادبی تماس ادامه داد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان موفق شده تا به حال بیش از 100 عنوان کتاب در خارج از کشور منتشر کند. آژانس ادبی تماس نیز سابقه معرفی ده‌ها عنوان کتاب به ناشران خارجی و حضور در بیش از 10 نمایشگاه کتاب خارج از مرزها را در کارنامه‌اش دارد.
ملاحسین‌آقا بیان کرد: از اهداف و کارکردهای آژانس ادبی، می‌توان به معرفی آثار ادبی به ناشران خارج کشور و ایجاد امکان انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین ناشران، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و نیز خرید و فروش رایت کتاب اشاره کرد.
نظر بدهید