اولین مجموعه‌ داستان زنانۀ دفاع‌مقدسی منتشر می‌شود
یکشنبه 25 فروردين 1398

اولین مجموعه‌ داستان زنانۀ دفاع‌مقدسی منتشر می‌شود

اولین مجموعه‌داستان حوزه ادبیات دفاع مقدس با محوریت زنان و حضورشان در جنگ به‌زودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، مجموعه‌داستان «یخ‌دربهشت» با محوریت زنان، نقش و حضورشان در دفاع مقدس به قلم جمعی از نویسندگان به‌زودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر می‌شود.
دبیری این مجموعه به عهده سیده عذرا موسوی از نویسندگان ادبیات داستانی است که نامزد جایزه پروین اعتصامی بوده است. «یخ‌دربهشت» شامل ۱۲ داستان کوتاه است که از زوایای مختلف و در موقعیت‌های مختلف راوی قهرمانی و زنانگی زنانی است که در دوران دفاع مقدس مستقیم و غیرمستقیم با جنگ و عوارض آن دست و پنجه نرم کرده‌اند؛ روایت زنانی که خودشان قهرمانی دیگران را برای فرزندانشان نقل می‌کردند و حالا خودشان قهرمانانی شده‌اند که از آنها قصه‌ها باید گفت؛ زنانی که روایت‌هایی آن از ناشنیده‌ها و نادیده‌های جنگ و جبهه و پشت جبهه است.
در داستان‌های این کتاب قصه‌هایی از مادران و دخترانی می‌آید که سال‌ها پیش از جنگ با تربیت رزمندگان سهم عظیمی در جبهه‌ها داشتند و چه در حین جنگ با جانفشانی و چه در متن و چه پشت خط جبهه با صبوری و مدارا و تلاش از جنگ حماسه‌ای به وسعت روحشان ساختند.
نویسنده همه داستان‌های این کتاب از بانوان هستند و موضوع همه داستان‌ها هم درباره زنان و بانوان ایثارگر سال‌های دفاع مقدس است. بانوان نویسنده این کتاب از نسل‌های مختلف هستند.
رقیه کریمی، سمیه حسینی، معصومه میرابوطالبی، مونا اسکندری، سیده‌فاطمه موسوی، زهره شریعتی، محبوبه حاجی‌مرتضایی، معصومه عیوضی، مهین سمواتی، فاطمه نفری و مرضیه نفری نویسندگان داستان‌های این کتاب هستند.
نظر بدهید