جشن تولدی برای پهلوان و شهید مفقودالاثر/ کتابی که به تیراژ 1100000 نسخه رسید
جمعه 06 ارديبهشت 1398

جشن تیراژ میلیونی «سلام بر ابراهیم۱» در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجام شد؛

جشن تولدی برای پهلوان و شهید مفقودالاثر/ کتابی که به تیراژ 1100000 نسخه رسید

ناشر کتاب «سلام بر ابراهیم 1» با اشاره به ارادت مردم به شهید هادی، عنوان کرد: در همین سال گذشته بالای چند ده جشن تولد برای او در شهرهای مختلف برپا شد. این اتفاقات تاکیدی است بر اینکه او نه‌تنها دیگر گمنام نیست؛ بلکه جای خود را میان مردم باز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، جشن یک ‌میلیون‌‌وصدهزارتایی‌شدن کتاب «سلام بر ابراهیم۱» با محوریت زندگینامه و خاطرات شهید بزرگوار و مفقودالاثر «ابراهیم هادی» عصر جمعه، ششم اردیبهشت و در سومین روز از نمایشگاه کتاب تهران در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این نشست محسن عمادی، مدیر موسسه فرهنگی شهید ابراهیم هادی و یکی از نویسندگان کتاب «سلام بر ابراهیم1» درباره این کتاب گفت: این کتاب دربرگیرنده 72 داستان درباره شهید است؛ شهیدی که علاقه نداشت چیزی از او بماند؛ اما اراده خداست که بعد از 25 سال از شهادتش، با افتخار کتاب او به چاپ 150 و تیراژ یک‌میلیون‌وصدهزار نسخه برسد.
 

  • کاری کرد شبیه آنچه پوریای ولی انجام داد


وی همچنین بیان کرد: این کتاب به گفته علما چندین سرفصل اخلاقی را بیان می‌کند؛ شهیدی که بسیار متشرع بود و به این موضوع دقت می‌کرد که اعمالش مورد رضایت خدا باشد. اوج خاطرات او را می‌توان در مورد مسابقات کشتی قبل از انقلاب دید؛ چنان‌که کاری کرد شبیه آنچه پوریای ولی انجام داده بود.
عمادی با اشاره به یکی از خاطرات شهید اضافه کرد: در عملیاتی در دوران دفاع مقدس وقتی رزمندگان به مشکل برخورده بودند، ابراهیم رو به نیروهای دشمن اذان صبح می‌گوید و این باعث می‌شود که دشمنان ما که از قضا شیعه بودند، با صدای اذان او، خودشان را تسلیم کنند؛ چون این 18 نفر به گفته خودشان ترسیدند چیزی شبیه کربلا رخ دهد.
وی ادامه داد: همین 18 نفر بعدتر به واسطه آیت‌الله حکیم آزاد می‌شوند و در عملیاتی علیه خود بعث، به شهادت می‌رسند.
 

  • شهیدی که الگویی برای شیعیان کشمیر است


مدیر مؤسسه فرهنگی شهید ابراهیم هادی درباره روند انتشار کتاب در دیگر کشورها نیز یادآور شد: دو سال بعد از انتشار کتاب در ایران، از کشمیر با ما تماس گرفتند و می‌خواستند با ترجمه و چاپ این کتاب، ابراهیم را به عنوان الگویی برای شیعیان آنجا معرفی کنند؛ چنان‌که این کتاب چندین بار در آنجا تجدید چاپ شد و حتی جوایزی را هم به نام او برگزار کردند.
به گفته عمادی، این ترجمه‌ها نیز در ایران انجام نشده؛ بلکه خود خارجی‌ها به این نوع آثار احساس نیاز کرده‌اند و بر همین اساس نیز «سلام بر ابراهیم» تاکنون در کشورهای عربی تا ترکیه و آلمان منتشر شده است. این کتاب از جمله کتب پرفروش در برخی کشورها مثل لبنان هم بوده است.
این نویسنده با اشاره به ارادت مردم به شهید هادی عنوان کرد: در همین سال گذشته بالای چند ده جشن تولد برای او در شهرهای مختلف برپا شد. این اتفاقات تاکیدی است بر اینکه او نه‌تنها دیگر گمنام نیست؛ بلکه جای خود را میان مردم باز کرده است.
عمادی بر کرامات شهید تاکید کرد و گفت: بعد از شهادت او بارها شنیدیم که به خاطر کرامت این شهید بزرگوار، اتفاقات عجیبی رخ داده است که این اتفاقات نیز در جلد دوم کتاب به اضافه برخی خاطرات ذکر شده است. هم‌اکنون جلد دوم در 310هزار نسخه و بالغ بر سی چاپ روانه بازار نشر شده است.
 

  • بازیگرانی را معرفی کردند که چندان علیه السلام نبودند


وی درباره روند انتشار کتاب نیز خاطرنشان ساخت: سال 86 با گروهی ده نفره شروع به کار کردیم که دو نفر از اینها نیز امروز از شهدا هستند. من مسئولیت انتشارات شهید هادی را به عهده دارم و به خاطر همین نیز نگاه رسانه‌ای به سمت من است؛ در حالی که گروهی مشغول این کار بوده‌اند؛ اما نمی‌خواهند اسمی از آنان برده و مطرح شوند.
وی با بیان اینکه شهید از شاگردان مورد علاقه علامه جعفری بوده است، درباره روند ساخت فیلم و سریال درباره کتاب گفت: از سال 90 تاکنون گروه‌های مختلفی رجوع کرده‌اند. چند مستند هم ساخته شده است. برای بازیگر فیلم و سریال هم تاکید کرده‌ایم لااقل بازیگری باشد که حداقل شباهت‌هایی را با شهید داشته باشد؛ اما اشخاصی را معرفی کردند که چندان علیه السلام نبودند.
محسن عمادی اعلام کرد: البته بهروز شعیبی و بسیج صداوسیما برای ساخت سریال اعلام آمادگی کرده‌اند که ساخت سریالی درباره شهید هادی را به سرانجام برسانند.
نظر بدهید