به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «نفس» روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ در مصلی تهران، شبستان اصلی، روبروی راهرو ۸، غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
«نفس» نخستین جلد از مجموعه ۷ جلدی رو به دریا است که به تازگی توسط انتشارات تلاوت آرامش به چاپ رسیده است.

این کتاب بر اساس واقعیت و برگرفته از خاطرات زندگی پرفراز و نشیب خانم لیلا.غ است که با قلم بهزاد دانشگر تبدیل به داستانی جذاب و خواندنی شده است. نویسنده سعی کرده در نگارش این کتاب، ضمن وفاداری به خاطرات واقعی، از قدرت داستان‌پردازی خود برای ایجاد کشش بیشتر در روایت ماجراها و حوادث کمک بگیرد.

دانشگر که کتاب‌هایی همچون "دختران آفتاب"، "ادواردو"، "پادشاهان پیاده" و "ماه بلند" را در کارنامه خود دارد درباره کتاب «نفس» می‌گوید: «نفس، تجربه‌های واقعی یک فرد است؛ فردی که تصمیم‌هایی در زندگی‌اش گرفته و بخاطر تصمیماتش، شیرینی‌ها و تلخی‌های متفاوتی را تجربه کرده است. برای بسیاری از مخاطبین، جذاب و شیرین است که همراه راوی کتاب، تجربه کنند و همراه با او تلخی و شیرینی تصمیم‌ها را بچشند. این همذات‌پنداری به مخاطب کمک می‌کند که در دوراهی‌های زندگی، بتواند عاقلانه‌تر و آگاهانه‌تر تصمیم بگیرد.
در سال‌های اخیر این توفیق را پیدا کرده‌ام با آدم‌هایی آشنا شوم که زندگی‌های متفاوتی داشته‌اند. آدم‌هایی که خیلی معمولی هستند و کنار ما زندگی می‌کنند و همه ما آن‌ها را به عنوان افرادی کاملاً معمولی می‌شناسیم، اما وقتی شروع به جستجو در اتفاقات زندگی‌شان می‌کنیم، می‌بینیم که چقدر زندگی پرماجرایی دارند. من فکر می‌کنم که این ویژگی زندگی بسیاری از ماست و خیلی وقت‌ها خودمان هم خبر نداریم که چقدر زندگی‌هامان پر از داستان و قصه است و چقدر این داستان‌ها و قصه‌ها و تجربه‌ها می‌تواند برای دیگران مفید و کارساز باشد. دلم می‌خواهد که بخش زیادی از زندگی مردم ایران در دو سه دهه اخیر را ثبت و ضبط کنم و به شکل مستند آن‌ها را نگه دارم. به نظرم اینکار می‌تواند در دراز مدت کمک زیادی به ادبیات ما بکند و مصالح زیادی را برای داستان‌ها و رمان‌ها و فیلم‌نامه‌ها فراهم کند.»
در این مراسم علاوه بر نویسنده؛ وجیهه سامانی و میثم رشیدی مهرآبادی، به نقد و بررسی کتاب نفس خواهند پرداخت و در پایان مراسم جشن امضاء کتاب برگزار خواهد شد.