حمایت رهبر انقلاب از تولید کاغذ ایرانی/ احوال‌پرسی با ناشر پیشکسوت
دوشنبه 09 ارديبهشت 1398

حمایت رهبر انقلاب از تولید کاغذ ایرانی/ احوال‌پرسی با ناشر پیشکسوت

مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب گفت: ایشان ضمن بازدید از غرفه مجمع، با آقای آخوندی مدیر نشر دارالکتب و از پیشکسوتان کتاب احوال‌پرسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره بازدید رهبر انقلاب از غرفه مجمع گفت:‌ امروز الحمدلله نمایشگاه کتاب به حضور رهبر انقلاب منور شد و ما در غرفه مجمع ناشران هم میزبان و یا شاید به نوعی توفیق میهمانی ایشان را داشتیم.

وی گفت: رهبر انقلاب دقایقی در غرفه مجمع نشستند و بنده چند بحث را طرح کردم. مسئله اول درباره کتاب‌های پرفروش و پرخواننده جبهه انقلاب اسلامی بود و اینکه استقبال و علاقمندی مردم در این سال‌ها نسبت به ادبیات انقلاب و دفاع مقدس و این گفتمان، به مراتب بیشتر از قبل شده است.

نیلی گفت: ما الان برخی کتاب‌هایمان با فاصله یک سال به تیراژ صد و چند هزار جلد می‌رسد که شکرش لازم است. اما نکته دومی که طرح کردم، در موضوع کاغذ و گرفتاری صنعت چاپ و نشر بود. اینکه با دلار ۳ برابر شده قیمت کاغذ نباید ۵ و نیم برابر شده باشد! اما ما تا وقتی این دشمن را داریم، گرفتاری هم وجود دارد. برای همین باید خودکفا شویم تا از گرفتاری‌ها برهیم.

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب هم فرمودند همین صحیح است. در مورد کاغذ و جریان تولید کاغذ داخلی، تنها ارشاد محور عملیات نیست. بلکه وزارت صمت باید ورود کند. معظم‌له در ادامه وزیر صنعت را اهل کار و تلاش جدی معرفی کردند.

* حمایت رهبر انقلاب برای رفع مشکل کاغذ

نیلی افزود: در موضوع کاغذ ایشان فرمودند من کمک خواهم کرد. شما تشکل‌های نشر زمینه را فراهم کنید من کمک می‌کنم. بنده نیز عرض کردم ما نامه‌ای را ارسال کرده‌ایم و اولیات را انجام داده‌ایم. آقا هم فرمودند من کمک می‌کنم و لازم باشد دستورات لازم را هم می‌دهم.

این مقام مسئول گفت: موضوع سومی که محضر ایشان عرض کردم، درباره جایزه فلسطین و شهید اندرزگو بود. اینکه این جوایز بستری برای تولید آثاری در زمینه مقابله با تحریف تاریخ معاصر و مسئله مهم فلسطین را فراهم خواهد کرد. مقام معظم رهبری هم فرمودند هر کاری که انجام شده، کم است! ناشران، نویسندگان و شاعران همچنان باید تلاش کنند؛ کاری که پهلوی با قاجار کرد و حقایق پشت پرده مدل مدیریتی آنها را برملا کرد، ما با پهلوی نکردیم و همچنان کار بر زمین مانده بسیار است.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری پیرامون توزیع کتاب هم نکاتی را فرمودند و تاکید کردند در امر توزیع پیش بروید و تشویق کردند جبهه انقلاب در حوزه توزیع کتاب باید قوی‌تر باشد. ایشان تفقد و احوالپرسی با آقای آخوندی داشتند که مدیر نشر دارالکتب اسلامیه و از پیشکسوتان نشر هستند و گفتند بنده بچه‌های مجمع ناشران انقلاب را دعا می‌کنم.

نظر بدهید