«رویای نیمه‌شب» 150هزارتایی شد
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398

«رویای نیمه‌شب» 150هزارتایی شد

رمان دینی در بین مردم از اقبال خوب و قابل توجهی برخوردار است. ناشران و فیلم‌سازان به اهمیت و تاثیرگذاری داستان دینی پی برده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، عصر روز شنبه جشن 150هزارتایی‌شدن رمان «رویای نیمه‌شب»، اثر مظفر سالاری، در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این برنامه حامد اشتری، مدیر تولید بخش رمان انتشارات کتابستان معرفت، درخصوص فراگیر شدن موج رمان دینی در کشور و اقبال مردم به این حوزه گفت: «رویای نیمه‌شب» پرفروش‌ترین رمان دینی دهه نود است. امروز کیک این رمان را می‌برند؛ در حالی که در خیلی از مجامع گفته می‌شود مردم رمان‌های با محوریت دینی را دوست ندارند. اگر کسی بتواند هنرمندانه باورهای دینی را دراماتیزه کند، مردم به آن اقبال نشان می‌دهند؛ حتی اگر اوضاع اقتصادی سخت شده باشد. نه‌تنها «رویای نیمه‌شب»، بلکه شعله رمان دینی گُر گرفته و الحمدالله افرادی مثل مظفر سالاری به درستی قالب رمان و داستان دینی را شناخته‌اند. حتی فیلم‌سازان متوجه اهمیت موضوعات دینی شده‌اند.
وی در ادامه افزود: مظفر سالاری در این کتاب و کتاب‌های دیگر حس و حال خوب و ویژه‌ای را به مخاطب القا می‌کند. مخاطب کف جامعه وقتی این اثر را می‌خواند، با داستانی بدون تکلف و پیچیدگی مواجه می‌شود. ساده و روان داستان را پیش می‌برد و رعایت حال مخاطب را می‌کند که این از بزرگ‌ترین امتیازات این کتاب است. داستان کتاب آن‌قدری جذاب هست که مخاطب حس کند داستان خوب و ارزشمندی را خوانده است. در این کتاب ارتباط خوبی با مخاطب ایجاد شده و شاهد خلق یک رکورد در داستان دینی هستیم. در داستان‌پردازی مظفر سالاری شکی نداریم؛ نویسنده‌ای که سال‌ها آموزش دیده و با تجربه وارد این عرصه شده است.
در ادامه این برنامه، مهدی جوکار، مدیرعامل انتشارات کتابستان معرفت، به ارزشمندی رمان‌های دینی از جمله «رویای نیمه‌شب» اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مردم لذت مطالعه را نچشیده‌اند. اگر کسی لذت مطالعه را بچشد، کتاب‌خوان می‌شود. ما کتاب‌هایی را که لذت مطالعه را به مخاطب بچشاند، به مردم عرضه نکرده‌ایم. خیلی از مخاطبان ما در کتابستان با مطالعه «رویای نیمه‌شب» کتاب‌خوان شدند. در حال حاضر 150هزار «رویای نیمه‌شب» فروخته شده است. الحمداالله در دوره‌ای پویش «کتاب و زندگی» برای کتاب «رویای نیمه‌شب» برگزار شد که در پی آن، در شش ماه این تعداد کتاب را چاپ و توزیع کردیم. فروش بالای این کتاب هم به خاطر قابلیت بالای خود این کتاب و هم به خاطر زحماتی بود که دوستان «کتاب و زندگی» کشیده بودند.
 
نظر بدهید