منتظر انتشار 20 کتاب جدید از استاد صفایی‌حائری باشید/ جمعیت جوان ما تشنه این معارف است
پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398

مدیر انتشارات لیلة‌القدر در نشست رونمایی کتاب تازه استاد صفایی حائری:

منتظر انتشار 20 کتاب جدید از استاد صفایی‌حائری باشید/ جمعیت جوان ما تشنه این معارف است

حجت‌الاسلام لاجوردی در نشست رونمایی کتاب «عوامل رشد، رکود و انحطاط» گفت: تعالی انسان در افکار و سخنرانی‌های استاد صفایی حائری موجود است. در عین اینکه ما دنبال بت‌سازی نیستیم؛ بلکه می‌خواهیم بت‌شکن را نشان دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، نشست رونمایی کتاب «عوامل رشد، رکود و انحطاط» از انتشارات لیلة‌القدر، با حضور ناشر کتاب و کارشناسان مدعو در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این نشست مدیر انتشارات لیلة‌القدر گفت: بعد از رحلت مرحوم استاد صفایی حائری، شاگران ایشان دور هم جمع شدند تا افکار، آرشیو و  مجموعه آثار باقی‌مانده ایشان را تنظیم و چاپ کنیم. در این راستا حدود 70 کتاب را به زیر چاپ برده‌ایم و حداقل 20 کتاب به آثار ایشان نیز اضافه خواهد شد که امیدوارم هرچه زودتر چاپ شود.
حجت‌الاسلام لاجوردی افزود: استاد صفایی حائری برای آثارشان مدخل و مخرج دارند؛ یعنی قطعه‌قطعه کار نمی‌کنند. معتقد بودند نیاز به نظام فکری پاسخگو داریم.
 

  • ما دنبال بت‌سازی نیستیم؛ بلکه می‌خواهیم بت‌شکن را نشان دهیم


وی ادامه داد: از نظر ایشان دین مجموعه هماهنگی است و این سیر فکری نیز در انسان باید موجد نظام پاسخگویی باشد تا در قبال شبهات، بدعت‌ها و سنت‌های باطل در درون و بیرون موضع‌گیری مناسب داشته باشد.
مدیر نشر لیلة‌القدر همچنین گفت: تعالی انسان اعم از رشد و توجه انسان تا خودشناسی و حرکت او و مصادیق مرتبط، در افکار و سخنرانی‌های استاد صفایی حائری موجود است. ما دنبال بت‌سازی نیستیم؛ بلکه می‌خواهیم بت‌شکن را نشان دهیم. جمعیت جوان ما تشنه این معارف است و باید آنان را دوست داشت. پس باید کنار هم جمع شویم.
همچنین حجت‌الاسلام علی‌گو، از گردآورندگان کتاب در این نشست گفت: کتاب «عوامل رشد، رکود و انحطاط» مکتوب‌شده سلسه سخنرانی ایشان در سال 68 است و یک سال و نیم هم صرف تهیه این کتاب شد. طولانی شدن کار نیز به سبب کیفیت پایین نوارهای صوتی ضبط‌شده بود که کار را برای تهیه کتاب دشوار می‌کرد.
 

  • بعد معرفتی و ارزشی کتاب مدنظر بود، نه منافع مالی


وی ادامه داد: ما نمی‌خواستیم کتاب را به شکل یک مجموعه سخنرانی و سیر جلساتی تنظیم کنیم؛ بنابراین روان‌سازی کتاب درکنار پایبندی به ادبیات آقای صفایی حائری مورد توجه ما قرار گرفت.
علی‌گو توضیح داد: ما در گروه تدوین «عوامل رشد، رکود و انحطاط»، روی تالیف کتاب وقت بسیار گذاشتیم؛ چنان‌که شش ماه مشغول مکتوب‌کردن صوت‌ها بودیم و کار را چندین مرتبه بازسازی کردیم. حتی برخلاف کتب استاد، این بار سراغ اسناد مربوط به روایات و داستان‌ها و غیره که در صوت استاد بوده است، رفتیم تا به شکل کتاب پژوهشی عرضه شود.
وی در عین حال تأکید داشت: در به سرانجام‌رساندن کتاب «عوامل رشد، رکود و انحطاط» به دنبال منافع مالی نبودیم؛ بلکه بعد معرفتی و ارزشی کتاب مدنظر بود.
حجت‌الاسلام دکتر صابریان، مدیر بخش تهران انتشارات لیلة‌القدر نیز در این نشست عنوان کرد: غالباً افرادی که به نوشته‌های استاد رجوع می‌کنند، افرادی هستند که اثر کتب استاد را نیز در زندگی دیده‌اند؛ یعنی با آثار استاد زندگی کرده تا به تغییر و تحولی برسند.
وی با اعلام اینکه موسسه‌ای را برای ترویج افکار استاد صفایی حائری راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: بعد از ماه رمضان با راه‌اندازی موسسه‌ای دائمی و با حضور استادان و دعوت از کارشناسان محترم، مفاد اندیشه‌های استاد حائری را به تشریح خواهیم نوشت.
 
نظر بدهید