انتشار ۱۰هزار نسخه از خاطرات شهید مدافع حرم
سه شنبه 05 مرداد 1395

انتشار ۱۰هزار نسخه از خاطرات شهید مدافع حرم

کتاب «ابو وصال»، خاطرات شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری، در چاپ سوم به شمارگان ۱۰ هزار نسخه رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منا نشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «ابو وصال» روایت زندگی شهید مداقع حرم محمدرضا دهقان امیری به چاپ سوم رسید. این کتاب در مدت زمان کمتر از 4 ماه به شمارگان 10هزار نسخه رسیده و مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است.
کتاب «ابو وصال» به قلم محدثه علیجان‌زاده روشن از سوی مؤسسۀ شهید کاظمی منتشر شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: «هدیۀ تولد برایم یک رم هشت گیگ خرید. تلاش کرده بود با سلیقه کادو پیچ کند اما این طور نبود. هدیه را که باز کردم یک تکه کاغذ لای آن بود. چند بیت شعر بود که قافیۀ مهدیه داشت، با تعجب پرسیدم دو بیتی با قافیۀ اسم من گفتی؟! ملتمسانه از من خواست تا صدایش را در نیاورم، شعر یکی از دوستانش بود که برای همسرش سروده بود و همنام من بود.»(به نقل از خواهر شهید)
«مراسم هیئت که تمام شد به سمت حیاط امامزاده رفتیم، شور و اشتیاق عجیبی داشت و تأکید می‌کرد که به حرفش گوش بدهم. با انگشت اشاره کرد و گفت که وقتی شهید شدم مرا آنجا دفن کنید. من که باورم نمی‌شد، حرفش را جدی نگرفتم. نمی‌دانستم که آن لحظه شنوندۀ وصیت پسرم هستم و روزی شاهد تدفین او در آن حیاط می‌شوم.»(به نقل از مادر شهید)
شهید محمدرضا دهقان امیری متولد 26فروردین ماه سال 1374 در تهران دیده به جهان گشود. محمد رضا از نسل چهارم فرزندان حضرت روح الله (ره) بود که برای دفاع از حرم هجرت کرده و در تاریخ 21 آبان ماه سال 1394 با عنوان بسیجی تکاور راهی سوریه شد و همزمان با آخرین روزهای ماه محرم‌الحرام در نبرد با تروریست‌های تکفیری در حومۀ حلب طی عملیات محرم خلعت شهادت پوشید.
کتاب «ابو وصال» که در بردارندۀ خاطرات این شهید از زبان نزدیکان و اطرافیان او است در 224 صفحه با قیمت 5 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
 
نظر بدهید