آغاز مسابقه ملی کتابخوانی «اوسنه گوهرشاد» در پویش مطالعاتی «به‌نشر»
یکشنبه 16 تير 1398

آغاز مسابقه ملی کتابخوانی «اوسنه گوهرشاد» در پویش مطالعاتی «به‌نشر»

مدیرعامل به‌نشر (وابسته به انتشارات آستان قدس رضوی) از آغاز ششمین پویش مطالعاتی این مجموعه در قالب مسابقه کتابخوانی ملی «اوسنه گوهرشاد» همزمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، حسین سعیدی با اعلام اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۵ پویش مطالعاتی شامل مسابقه کتابخوانی ریحانه ۱ و ۲، مهمان امام، دعبل و زلفا و درهوای انقلاب به مناسبت‌های گوناگون و در گسترده کشوری توسط این مجموعه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع این ۵ پویش بالغ بر ۳۶۰ هزار نفر در این مسابقات کتابخوانی شرکت کرده اند.

سعیدی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات و پویش‌های کتابخوانی و مطالعاتی یکی از سرفصل‌های مصوب ابلاغی به مجموعه انتشارات آستان قدس رضوی می‌باشد، گفت: اداره‌ای تحت عنوان اداره تبلیغی ـ ترویجی در این مجموعه از سال ۹۵ ایجاد و فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری مسابقات، نشست‌های نقد و بررسی، رونمایی و جشن امضا و سایر برنامه‌های تبلیغی کتاب محور را برگزار می‌کند.

سعیدی همچنین در تشریح مسابقه ملی کتابخوانی «اوسنه گوهرشاد» ویژه دهه کرامت گفت: اوسنه در لغت به معنای افسانه است و کتاب اوسنه گوهرشاد مجموعه داستان‌های به هم پیوسته فارسی و روایت خیالی هم گام با داستانی نو ومبتنی بر حقیقت از واقعه ۲۱ تیر ماه و شهادت و سرکوب خونین قیام مردم در مسجد گوهرشاد و حرم مطهر رضوی و زندگی گوهرشاد بیگم در دوره تیموریان است.

وی با بیان اینکه این رمان با استفاده از تکنیک‌های فانتزی جان بخشی به شخصیت‌های داستان در زمان‌های مختلف موقعیت‌هایی فوق العاده برای خوانندگان خلق می‌کند، افزود: رمانک فانتزی «اوسنه گوهرشاد» توسط سعید تشکری نویسنده ارزشمند و توانای کشورمان به نگارش درآمده است.

سعیدی بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند با خرید کتاب «اوسنه گوهرشاد»، پس از مطالعه دقیق کتاب پاسخ سؤالات و کد انحصاری روی برگ سؤال را طبق الگوی ارائه شده به سامانه پیامکی اعلام شده ارسال نمایند تا علاوه بر قرعه کشی بزرگ نهایی از جوایز هشت هفته قرعه کشی ویژه تمامی شرکت کنندگان در مسابقه بهره مند شوند.

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همچنین در خصوص جوایز این مسابقه گفت: برای مرحله نهایی یک هدیه ویژه سفر به هر نقطه از ایران به همراه خانواده ۵ نفره و ۸ دستگاه دوچرخه در نظر گرفته شده است و همچنین برای ۸ هفته قرعه کشی هفتگی نیز هشت هدیه ۵ میلیون ریالی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، ۱۶ کارت هدیه یک میلیون ریالی و ۲۴ کتاب از تازه‌های نشر کشور با امضای نویسنده بنام برگزیدگان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه منبع مسابقه با تخفیف ۴۰ درصدی از پشت جلد عرضه می‌شود، عنوان کرد: قیمت مصوب برای فروش این رمان ۱۵ هزارتومان است و عرضه بیشتر از این رقم مورد تایید نیست.

سعیدی با بیان اینکه تلاش شده است این اثر در تمام کتابفروشی‌های سراسر کشور در دسترس عموم قرار گیرد، افزود: همچنین علاوه بر این راه‌های سایت www.behnashr.com، تماس با واحد فروش ۰۵١۳۸۵١۴۸۴۰ ارسال عنوان کتاب به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۰۹ یا به آی‌دی @behnashr در پیام‌رسان‌ها و صفحه اینستاگرام https://instagram.com/behtarinhaye_nashr در دسترس علاقمندان است.

 
نظر بدهید