صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت: ۳ هزار تن کاغذ تا هفته آینده ترخیص می‌شود
پنجشنبه 20 تير 1398

صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت: ۳ هزار تن کاغذ تا هفته آینده ترخیص می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آخرین وضعیت کاغذ فرهنگی گفت: ۳ هزار تن کاغذی که در حال حاضر در گمرکات موجود است در هفته آینده ترخیص خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کاغذ گفت: ۳۰۰۰ تن کاغذی که در حال حاضر در گمرکات موجود است در هفته آینده ترخیص خواهد شد. البته در سه ماه گذشته ۳۰ هزار تن کاغذ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شده است که با توجه به اینکه کاغذ فرهنگی (نشر و مطبوعات) از غیرفرهنگی جدا شد، خود این موضوع اختلالی را در روند سامانه و مسیر‌های اداری وزارت صمت و بانک مرکزی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سامانه‌های اداری، مرتب و منظم شدند و بانک مرکزی هم مسیر را در هفته جاری تسریع کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور خاطرنشان کرد: دیروز در شورای فرهنگ عمومی در این رابطه صحبت‌های مقدماتی انجام و مراتب آن مورد گفت‌وگو قرار گرفت، البته یک بار این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که به علت نبود مستندات کافی مورد توجه قرار نگرفت و قرار شد یک بار دیگر با مستندات قوی‌تر آن را مطرح کنیم.

صالحی درباره موضوع آیین‌نامه نظام‌نامه صنفی نیز تصریح کرد: گروه‌های مختلف صنفی جلسات متعددی در این خصوص برگزار کردند. در حوزه هنر تنوع صنفی وجود دارد و در پاره‌ای از موارد اتحادیه روشن صنفی نداریم. به همین منظور دوستان ما ۲۰ یا ۳۰ جلسه با اصحاب صنوف جلسه برگزار کردند.

وی افزود: متنی هم در این باره تنظیم شده است و با توجه به اینکه بخشی از این بحث مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، این متن نهایی شده و با آقای شریعتمداری وزیر کار هم صحبت کرده‌ایم و ایشان نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در حال نهایی کردن این موضوع هستیم و در آینده‌ای نزدیک به هیات دولت ورود پیدا می‌کند.

برچسب‌ها: سیدعباس صالحی کاغذ
نظر بدهید