حمایت اتحادیه نویسندگان فلسطین و لبنانی از جایزه جهانی فلسطین
شنبه 22 تير 1398

حمایت اتحادیه نویسندگان فلسطین و لبنانی از جایزه جهانی فلسطین

اتحادیه نویسندگان فلسطین، اتحادیه نویسندگان لبنانی، موسسات و سازمان‌های غیردولتی و شخصیت‌های ادبی عربی از جایزه جهانی فلسطین حمایت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، اتحادیه ناشران فلسطین، اتحادیه نویسندگان لبنان و جمعی از شخصیت‌های ادبی فلسطین و جهان عرب با تاکید بر ضرورت زنده نگاه داشتن موضوع فلسطین به عنوان یک اولویت اسلامی و برجسته سازی آن در آثار و تالیفات ادبی از جایزه جهانی فلسطین حمایت کردند.

الیاس خوری نویسنده و ادیب معروف فلسطینی مقیم لبنان نیز بر اهمیت موضوع فلسطین تاکید کرد.

وی در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری جایزه جهانی فلسطین گفت: که شایسته است جایزه جهانی فلسطین به دور از ‌جهت گیری‌های سیاسی باشد.

الیاس خوری که ریاست موسسه تحقیقات فلسطین را بر عهده دارد بر آمادگی این موسسه بمنظور شناساندن بیشتر معارف فلسطین و جایزه فلسطین تاکید کرد.

یاسین حمود رئیس موسسه بین‌‌المللی قدس نیز در دیدار با اعضای موسس جایزه جهانی فلسطین با اشاره به اهمیت و تأثیر ادبیات و نوشته‌های ادبی بر مقاومت او ابراز امیدواری کرد که تاسیس جایزه جهانی فلسطین آغاز و گام مهمی برای توسعه و گسترش ادبیات مقاومت و فلسطین باشد.

وی همچنین به بیان فعالیت‌های انجام شده در موسسه بین المللی قدس در تولید آثار ادبی و به ویژه آثار ادبی مربوط به کودکان پرداخت و خواستار همکاری و تقویت روابط با دبیرخانه جایزه جهانی فلسطین شد.

اتحادیه نویسندگان فلسطینی نیز در دیدار با اعضای هیئت شورای سیاست‌گذاری جایزه فلسطین از این ابتکار جهانی قدردانی و آمادگی خود را برای آگاهی دادن به ادوار و ناشران برای ارائه آثار خود به دبیرخانه جایزه اعلام کرد.

فضل الله مخدر معاون دبیرکل اتحادیه نویسندگان لبنان نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین ویژه در شرایط کنونی که با حجم انبوهی از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل مواجه است آمادگی اتحادیه نویسندگان لبنان برای فراگیر شدن جایزه جهانی فلسطین در میان ادبا و شعرا و نویسندگان جهان عرب و اسلام و کشورهای دیگر را اعلام کرد.

شیخ علی دعموش معاون مسئول اجرایی حزب الله لبنان نیز در دیدار اعضای هیئت شورای سیاست‌گذاری جایزه جهانی فلسطین با اشاره به تحولات اخیر منطقه و نیز سالگرد جنگ ۳۳ روزه از این اقدام و ابتکار قدردانی و حمایت کرد.

وی گفت: نتیجه و اثر ادبیات و نوشته و کتاب در برخی و در بیشتر اوقات از فعالیت‌های میدانی بیشتر است.

حاج حسن حب الله مسئول پرونده فلسطین در لبنان با اشاره به توطئه‌های عربی و آمریکایی برای آشکارسازی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اجرایی کردن معامله قرن و حذف موضوع فلسطین این اقدام را گامی مهم دانست که می‌تواند در زنده نگاه داشتن موضوع و محتوای فلسطین در محتوای ادبی و فنای نوشته‌ها روایی تأثیر مهمی داشته باشد .

وی همچنین بر اهمیت خاطرات شفاهی و آمادگی این موسسه برای ایجاد زمینه‌ای به منظور آشنا کردن ادبا و نویسندگان با این موضوع تأکید کرد.

میثم نیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه فلسطین و رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی، دکتر محسن پرویز رئیس انجمن قلم ایران و دبیر جایزه جهانی فلسطین، دکتر طراد حماده رئیس دفتر اجرایی جایزه در لبنان، مصطفی هادوی مسئول دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی ،محمد علی مرادیان معاون اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مسئول دبیرخانه مرکزی جایزه جهانی فلسطین، مهدی عزیزی مدیر روابط عمومی جایزه فلسطین در سفر به لبنان حضور داشتند.

نظر بدهید