به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، انتشارات دارالکتب اسلامیه و انتشارات کتاب جمکران قرارداد واگذاری حق انتشار کتاب «مهدی موعود» با ترجمه زنده‌یاد علی دوانی را امضا کردند.
این کتاب از سال ۶۸ توسط انتشارات دارالکتب اسلامیه منتشر می‌شد که به موجب این قرارداد بناست از این پس توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ شود. کتاب مورد اشاره طی چند سال گذشته تجدیدچاپ نشده بود.
قرارداد واگذاری حق انتشار کتاب «مهدی موعود» با توجه به تخصصی‌بودن چاپ کتاب‌های حوزه مهدویت توسط انتشارات جمکران و انتشار آثاری چون مکیال‌المکارم، کمال‌الدین، عبقری‌الحسان، غیبت شیخ نعمانی و… در این زمینه، بین مرتضی آخوندی مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه و محمد حسنی مدیر انتشارات کتاب جمکران انجام شد.
نسخه اصلی کتاب «مهدی موعود» به زبان عربی است. این کتاب در واقع جلد سیزدهم بحارالانوار اثر علامه مجلسی است که مجموعه‌ای از احادیث، روایات و اخبار مربوط به امام زمان (عج) را در بر می‌گیرد و همچنین گزارش مفصل تاریخی-حدیثی درباره حضرت حجت (عج) است. از ویژگی‌های این ترجمه می‌توان به مقدمه و پاورقی‌های مفصل مترجم و آوردن قصاید و قطعاتی چند از آثار ادب فارسی درباره موضوعات اشاره کرد. مترجم این اثر همچنین در فرازهایی از کتاب به شبهات فرقه بهائیه و بابیه نیز پاسخ داده است.
به موجب امضای قرارداد مذکور، انتشارات کتاب جمکران به‌زودی کتاب «مهدی موعود» را با طراحی، صفحه‌آرایی و حروف‌چینی جدید منتشر می‌کند.