جمشیدی: کتابم با محوریت اتفاقات مسجد گوهرشاد در انتظار انتشار است
یکشنبه 23 تير 1398

جمشیدی: کتابم با محوریت اتفاقات مسجد گوهرشاد در انتظار انتشار است

مصطفی جمشیدی با گلایه از اینکه دوسالی است رمان «همه چیز درباره نهال دختر طرخان» با محوریت اتفاقات مسجد گوهرشاد را تحویل ناشر داده اما از چاپ آن خبری نیست، گفت: شاید بحران کاغذ یا مسایل نشر باعث توقف در انتشار کتاب شده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی جمشیدی درباره رمان «همه چیز درباره نهال دختر طرخان» (اسرار نهال) اظهار داشت: حدود دو سال است این رمان به انتشارات جبهه مطالعات انقلاب اسلامی تحویل داده شده، اما متاسفانه از چاپ آن خبری نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه این رمان در احوالات یک خانواده سنتی و نسبتا متمول است که اتفاقات مربوط به دوران بی‌حجابی رضاخان را روایت می‌کند، گفت: در این اثر همچنین اتفاقات مسجد گوهرشاد روایت شده است. حاجی طرخان و دخترش و همچنین کسانی که در آن خانه بزرگ هستند، محور ماجراها محسوب می‌شوند.

نویسنده سه‌گانه ادبیات انقلاب با تاکید بر اینکه شاید بحران کاغذ یا مسایل نشر باعث توقف در انتشار کتاب شده گفت: کتاب پیرامون وقایع مسجد گوهرشاد در هجوم نظامی‌های رضاخان از زبان دختری به اسم نهال روایت می‌شود. این رمان گردش سیال ذهن دختر جوانی است که پدرش جزو متمولین بازار مشهد است و در یک خانه قدیمی زندگی می‌کند. رمان شرح شاعرانگی نهال و سپس برخورد با هجوم نظامی‌های شاه به مسجد گوهرشاد در جریانات مربوط به کشف حجاب است.

نظر بدهید