تمرکز «موسسه قدر ولایت» بر دو حوزه تاریخ معاصر و دفاع مقدس
یکشنبه 23 تير 1398

تمرکز «موسسه قدر ولایت» بر دو حوزه تاریخ معاصر و دفاع مقدس

عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت گفت: بنا داریم با توجه به گستردگی عناوین، بیشتر در حوزه تاریخ معاصر و دفاع مقدس تمرکز کنیم؛ چرا که مهم است و مقام معظم رهبری هم روی آن تاکید دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، نادر ملک کندی عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، درباره فعالیت‌های این موسسه اظهار داشت: موسسه فرهنگی قدر ولایت پس از اینکه حضرت آقا موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح کردند، این مجموعه کار خود را آغاز کرد و از ابتدای سال  ۱۳۷۲ تا به امروز مشغول فعالیت است.

وی گفت: تا به امروز در ۵ حوزه کار خود را ادامه داده‌ایم که این حوزه‌ها عبارتند از بیان شخصیت و دیدگاه حضرت امام (ره)، معرفی دیدگاه رهبری که در حوزه آثار دوره‌ای منتشر شده است، محور دیگر حوزه دفاع مقدس است که روی خاطرات شهدا کار کردیم و ویژگی کار ما این بوده خاطرات را به شکل موضوعی دسته‌بندی و چاپ کنیم.

به گفته عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت: «رسم خوبان» عنوان اثری است که تا ۷۲ عنوان ادامه یافت. در واقع ۷۲ ویژگی اخلاقی شهدا با خاطرات هزار شهید گردآوری و در موضوعات دسته بندی شد. با توجه به این دسته بندی به نوعی سبک زندگی حاصل شد. بر این اساس در ادامه عناوین مرتبط هم در یک کتاب ۱۱ جلدی با عنوان سبک زندگی ایرانی اسلامی با الگوی شهدا گرد آمده است.

وی به چهارمین محور فعالیت‌های موسسه اشاره کرد و پیرامون آن توضیح داد: حوزه تاریخ معاصر چهارمین محور فعالیت‌های موسسه است که در این حوزه استقبال خوبی را شاهدیم. حضرت آقا مدت‌ها درباره جریان روشنفکری در ایران که از دوره قاجار متولد شد، تاکید داشتند. روی این موضوع کار کردیم و نقش هر فرد در کتابی گرد آمد. چند سال پیش همزمان با یکصدمین سال مشروطه ایشان به تالیف تاریخ مشروطه اشاره کرده و فرمودند: تاریخ مشروطه به شکل جامع و درست نوشته نشده است. بعد، اشاره کردند نقش روحانیت در مشروطه و بیگانگان باید تالیف شود. از این رو ۵ جلد کتاب با عنوان «در مشروطه چه گذشت» تالیف شد که این اثر مستندترین کتاب درباره تاریخ مشروطه شمرده می‌شود.

ملک کندی با بیان اینکه روزنگار وقایع سال ۸۸ تالیف شده است، اضافه کرد: موضوعات مقاومت و حزب‌الله از سایر حوزه‌هایی است که به آنها پرداخته‌ایم. در کنار موارد ذکر شده حوزه پنجم شامل معارف و تاریخ اسلام می‌شود که به موازات بخش بزرگسال در تمام این حوزه‌ها برای کودک و نوجوان کارهایی منتشر شده است.

به گفته وی، بنا داریم با توجه به گستردگی عناوین، بیشتر در حوزه تاریخ معاصر و دفاع مقدس تمرکز کنیم؛ چرا که مهم است و مقام رهبری هم روی آن تاکید دارند. اگر ما تاریخ خودمان را ننویسیم، دیگران آن را تحریف می‌کنند،‌ بنابراین تلاش داریم تخصصی روی موضوع تاریخ کار کنیم. مشکلات نشر وجود دارد، اما سعی کردیم با چابک سازی کارها را پیش ببریم.

موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی برگزار شد، ۴۳ عنوان کتاب چاپ اول عرضه کرد.

نظر بدهید