اکران «آن بیست و سه نفر» در مهرماه/ داستان دیگری از مردان کوچک در راه است
سه شنبه 01 مرداد 1398

اکران «آن بیست و سه نفر» در مهرماه/ داستان دیگری از مردان کوچک در راه است

یوسف‌زاده از نگارش جلد سوم خاطراتش خبر داد. او پیش‌تر «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» را منتشر کرده بود. این دو اثر به خاطرات بخشی از نوجوانان آزاده در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد یوسف‌زاده، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از نگارش سه‌گانه خاطراتش خبر داد و گفت: در حال حاضر انجام کارهای اولیه برای نگارش این جلد رو به اتمام است. در این مرحله گفت‌وگو با تعدادی از آزادگان انجام و برخی از اسناد و خاطرات مورد نیاز جمع‌آوری شده است. کار نگارش کتاب نیز از مهرماه آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: جلد سوم از این اثر به پنج سال آخر دوران اسارت اختصاص دارد که در اردوگاه موصل گذشت. اردوگاه موصل هرچند در منطقه خوش آب و هوایی قرار داشت، اما از نظر ساخت با اردوگاه رمادی متفاوت بود و در میان ساختمان محصور بود، به همین دلیل اسرا هیچ ارتباطی با خارج نداشتند و حتی نمی‌توانستند بیرون از اردوگاه را ببینند. همچنین در این زمان دیگر آن بیست و سه اسیر نوجوان بزرگ شده بودند و همراه اسرایی از عملیات خیبر در این اردوگاه حضور داشتند.
اکران «آن بیست و سه نفر» در مهرماه
یوسف‌زاده همچنین از اکران فیلم سینمایی «آن بیست و سه نفر» در مهر ماه خبر داد و یادآور شد: با اکران فیلم،‌ دوباره یاد آن بیست و سه آزاده برای مردم زنده خواهد شد. فیلم داستان این نوجوانان را روایت می‌کند که دیدن آن می‌تواند برای جوانان و نوجوانانی که دفاع مقدس را ندیده‌اند، جالب و جذاب باشد.
احمد یوسف‌زاده اولین‌بار خاطرات خود را در کتاب «آن بیست و سه نفر» به رشته تحریر درآورد. این اثر که روایتگر آغاز دوران اسارت 23 نوجوان ایرانی است، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود. ذکر حوادث جالبی چون نحوه مقاومت این نوجوانان دربرابر تبلیغات دشمن و دیدار آنها با صدام در کنار نثر شیرین و دلنشین نویسنده، «آن بیست و سه نفر» را برای مخاطب امروز جذاب کرده است.

یوسف‌زاده پس از آن کتاب «اردوگاه اطفال» را که بخش دوم خاطراتش به همراه 22 نوجوان دیگر بود، منتشر کرد. این اثر که از سوی سوره مهر به چاپ رسیده، خاطرات نوجوانان آزاده در اردوگاه رمادی را روایت می کند. در این اردوگاه حدود 400 نوجوان حضور داشتند به همین دلیل به «اردوگاه اطفال» شهره شد.
نظر بدهید