بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ اول مرداد
جمعه 04 مرداد 1398

بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ اول مرداد

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ اول مرداد

دایر شدن دفاتر اجرایی جایزه جهانی فلسطین در سوریه و لبنان
محسن پرویز، دبیر این جایزه گفت: قرار شد برای بهتر برگزار شدن جایزه جهانی فلسطین، دفاتر اجرایی جایزه در کشورهای مختلف راه‌اندازی شود. از این رو در سوریه و لبنان دفاتری دایر شد و مقصد بعدی ایران خواهد بود.
به گفته او شورای سیاست‌گذاری جایزه جهانی فلسطین متشکل از نویسندگان و شاعران از کشورهای مختلف است.
 
«بازی عوض شده»؛ در کتابفروشی ها
مجموعه داستان کوتاه «بازی عوض شده» نوشته سجاد خالقی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
این اثر شامل داستان‌های کوتاه برگزیده در حوزه انقلاب و دفاع مقدس است. سیر زمانی این مجموعه که از ۱۱ داستان تشکیل شده از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا جانبازی شخصیت داستان است.
 
تنها ۶ درصد کاغذ دولتی به ناشران رسید!
محمدعلی جعفریه، مدیر نشر ثالث در گفتگو با #تسنیم در واکنش به مقصر خواندن ارشاد و ناشران در وضعیت گرانی کاغذ گفت:‌ تنها شش درصد کاغذهای دولتی (۳۰۰ هزار تن) به دست ناشران رسیده است،‌ فروشندگان کاغذ بگویند مابقی کاغذها کجاست؟
به گفته او در گرانی کاغذ خود کاغذفروشان مقصرند‌ و برخی با دلالی با کاغذ مشابه ارز برخورد کردند و موجب شدند که هر روز قیمت کاغذ بالاتر رود.
 
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه، کتاب شد
کتاب «حقایقی پیرامون انجمن حجتیه» به همراه متن کامل مناظره با یکی از سران انجمن حجتیه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
این اثر به کوشش رضا اکبری آهنگران در قطع رقطعی و ۲۳۲ صفحه همزمان با ایام تعطیلی انجمن حجتبه پیرو سخنرانی امام خمینی ره، توسط این انتشارات روانه بازار شده است.
 
طرح تابستانه کتاب ۹۸ به کار خود پایان داد
طرح «تابستانه کتاب ۹۸» با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» از ۲۵ مرداد ماه در استان‌ها و از ۲۷ مرداد ماه در شهر تهران آغاز به کار کرد.
در این طرح ۲۹۰هزار و ۷۲۸ نسخه کتاب به مبلغ ۸ میلیارد و ۲۲۰میلیون و ۴۱۶ هزار و ۸۳ تومان به فروش رسیده است.
 
جدیدترین جداول به‌روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد
این جداول با عنوان‌های وضعیت واردات کاغذ تأیید شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ٩٨ به تفکیک نوع کاغذ و نوع تأیید، وضعیت متقاضیان تأیید شده واردات کاغذ با ارز دولتی در سال ٩٨ و وضعیت متقاضیان تأیید شده واردات کاغذ در سال ٩٧ منتشر شده است.
 
سهم ۹۸ درصدی ناشران خصوصی در خریدهای ارشاد
هیات انتخاب و خرید کتاب در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌ها، گزارشی از روند فعالیت خود در سال ۱۳۹۷ منتشر کرده است. آثار خریداری شده بر اساس ناشر خصوصی و غیرخصوصی نیز نشانگر آن است که ۹۸ درصد آثار خریداری شده سهم ناشران خصوصی بوده است.
در بخش دیگر گزارش آمده علت افزایش آمار مبلغ اهدای کتاب به نسبت آمار مصوبات خرید، بهره‌مندی از ظرفیت موجودی خرید سال‌های قبل است.
نظر بدهید