تنها ۳ هزار تن کاغذ از۴۲ هزار تن کاغذ تأیید شده وزارت ارشاد به کشور وارد شد
دوشنبه 07 مرداد 1398

تنها ۳ هزار تن کاغذ از۴۲ هزار تن کاغذ تأیید شده وزارت ارشاد به کشور وارد شد

براساس جدیدترین جداول به ‌روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ واردات ۴۲ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر،‌ بالک و روزنامه در سال جاری تایید شده که از این میان تنها سه هزار تن وارد کشور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، جدیدترین جداول به روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ، امروز از سوی دبیرخانه این کارگروه منتشر شد. این جداول با عناوین وضعیت متقاضیان تأیید شده واردات کاغذ با ارز دولتی در سال 98 و وضعیت واردات کاغذ تایید شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 98 به تفکیک نوع کاغذ و نوع تایید منتشر شده است.
نگاهی به جدول‌های منتشر شده نشان می‌دهد که از 107 پرونده بررسی شده در کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 98  واردات 42  هزار و 356 تن تأیید شده است که از این میان برای 30 هزار و 466 تن کاغذ ارز تخصیص داده شده است.
همچنین ارز لازم برای 16 هزار و 317 تن کاغذ تامین و برای 15 هزار و 822 تن ارز خریداری شده است. در این میان تنها 3 هزار و 187 تن کاغذ از گمرک ترخیص شده است  3187 تن کاغذ از گمرک ترخیص شده است.
سرعت اندک واردات کاغذ به کشور و ترخیص از گمرک در ماه‌های اخیر موجب شده تا روند صعوی افزایش قیمت کاغذ ادامه داشته باشد. واردات بیشتر مطمئناً موجب کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.
برچسب‌ها:
نظر بدهید