معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مسئولیتی جز کاغذ نشر ندارد
چهارشنبه 09 مرداد 1398

معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مسئولیتی جز کاغذ نشر ندارد

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با واکنش به انتشار اخباری مبنی بر عدم تخصیص کاغذ به صنف نوشت‌افزار توسط وزارت ارشاد گفت: جز کاغذ نشر مسئولیتی نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، سیدمحمد طباطبایی حسینی مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به انتشار اخباری درباره عدم تخصیص کاغذ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صنف نوشت افزار، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی کاغذ نشر و مطبوعات است و معاونت امور فرهنگی به‌طور مشخص به عنوان متولی کاغذ نشر مشخص شده است.
وی افزود: کاغذ نشر برای کتاب‌های غیر درسی است و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیتی برای تامین کاغذ غیر از این حوزه ندارد.
مدیر روابط عمومی معاونت  فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: براساس جلسه‌های برگزار شده مقدار مشخصی ارز با نرخ دولتی برای کاغذ نشر و کاغذ مطبوعات در نظر گرفته شده که مسئولیت این حوزه با وزارت ارشاد و مسئولیت کاغذ نشر بر عهده معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه است.
طباطبایی گفت: خارج از این حوزه در خصوص واردات و تخصیص کاغذ با ارز نیمایی و کاغذ با نرخ آزاد هیچ اختیار و مسئولیتی بر عهده وزارت ارشاد و به پیرو آن بر عهده معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه نیست.
نظر بدهید