توزیع ۲۸۰۰ تن کاغذ دولتی در استان قم/ کمبود کاغذ تنها مشکل چرخه توزیع است
یکشنبه 13 مرداد 1398

توزیع ۲۸۰۰ تن کاغذ دولتی در استان قم/ کمبود کاغذ تنها مشکل چرخه توزیع است

رئیس تعاونی ناشران استان قم از توزیع ۲۸۰۰ تن کاغذ دولتی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در استان قم خبر داد و گفت:‌کمبود کاغذ مهمترین مشکل سیستم توزیع کاغذ در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید‌محمود حسینی رئیس تعاونی ناشران استان قم،‌ با اشاره به نظارت بر مصرف کاغذ دولتی در این استان گفت:‌ استان قم جزو نخستین استان‌ها بود که نظارت بر مصرف کاغذ را در دستور کار قرار دارد،‌ ما از همان ابتدای توزیع‌، نظارت را در سه مرحله چاپ‌، صحافی و اعلام وصول آغاز کردیم.
وی ادامه داد: حاصل این نظارت این شد که تاکنون دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات هیج تخلفی را در زمینه کاغذ در این استان مشاهده نکرده‌اند.
حسینی با تأیید سیستم توزیع کاغذ دولتی گفت: تنها مشکل در این زمینه کمبود کاغذ است،‌ برای نمونه در سال 97 تنها دو هزار تن کاغذ دولتی در استان ما توزیع شد. از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 800 تن توزیع شده است،‌ این در حالی است که نیاز ناشران این استان ماهانه هزار تن است.
وی در پاسخ به اینکه برای رفع کمبود کاغذ چه کرده‌اید، گفت: بسیاری از ناشران دست نگه داشته و تولید آثار جدید را متوقف کرده‌اند تا کاغذ دولتی بگیرند و برخی دیگر نیز از بازار آزاد کاغذ تهیه کرده‌اند.
حسینی بازار کاغذ قم را متأثر از تهران دانست و گفت:‌ بازار کاغذ در قم بازار مستقلی از تهران نیست،‌ بنابراین قیمت‌ها در قم نیز بالاست.
وی با اشاره به انتقاد از فروش حواله کاغذ توسط ناشران در کشور گفت:‌ در قم حتی یک مورد هم فروش حواله کاغذ تاکنون نداشته‌ایم.
رئیس تعاونی ناشران استان قم از اقدام برای واردات زینک و کاغذ خبر داد و گفت:‌ با مشارکت اعضای تعاونی برای واردات هزار تن کاغذ اقدام کرده‌ایم،‌ همچنین به مقدار کفایت اقدام به واردات زینک کرده‌ایم که امیدواریم هر دو محموله تا پاییز به ایران برسد.
نظر بدهید