نامزدهای بخش داستان بلند و رمان بزرگ‌سال جایزۀ شهید اندرزگو اعلام شد
یکشنبه 27 مرداد 1398

نامزدهای بخش داستان بلند و رمان بزرگ‌سال جایزۀ شهید اندرزگو اعلام شد

دبیرخانۀ نخستین دورۀ جایزۀ ادبی و مردمی شهید اندرزگو، اسامی نامزدهای بخش داستان بلند و رمان خود را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، دبیرخانۀ نخستین دورۀ جایزۀ ادبی و مردمی شهید اندرزگو، اسامی نامزدهای بخش داستان بلند و رمان خود را اعلام کرد. اسامی نامزدهای بخش داستان بلند و رمان این رویداد به این شرح است:

- «اوسنۀ گوهرشاد» نوشتۀ سعید تشکری/ انتشارات به‌نشر

- «عاشقی به سبک ون‌گوگ» نوشتۀ محمدرضا شرفی خبوشان/ انتشارات شهرستان ادب

- «گرگ‌سالی» نوشتۀ امیرحسین فردی/ انتشارات سورۀ مهر

- «مستوری» نوشتۀ صادق کرمیار/ انتشارات جمکران

- «من پسر شاه نیستم» نوشتۀ اصغر فکور/ انتشارات موزۀ عبرت

- «وقت معلوم» نوشتۀ مهدی کفاش/ انتشارات شهرستان ادب

شش نامزد نهایی بخش داستان بلند و رمان این جایزه، از میان بالغ بر 65 کتاب داستانی ارزیابی‌شده توسط داوران منتخب، معرفی شده‌اند. آثار نامزد این بخش در حال حاضر به قسمت آرای نخبگانی راه یافته‌اند و قرار است در مرحلۀ نهایی نیز ده نفر از نخبگان حوزۀ ادبیات داستانی بزرگ‌سال، آنان را به داوری و رأی بگذارند تا در نهایت، از دو اثری که بیشترین تعداد آرا را کسب کرده‌اند، در مراسم اختتامیۀ جایزۀ شهید اندرزگو تجلیل شوند.

اولین دورۀ جایزه ادبی و مردمی «شهید اندرزگو» با محوریت مبارزۀ ادبی با تحریف تاریخ معاصر و همچنین بیان حقایق و روشنگری دربارۀ رژیم پهلوی، در سه بخش داستان بلند و رمان بزرگ‌سال، داستان کودک و نوجوان و نیز روایت تاریخ در دستور برگزاری است.  همچنین آثار تولیدی اعم از نشر و بازنشر در سال‌های 96،95و 97که دارای درون‌مایۀ مدنظر جایزه بوده‌اند، در این دوره از جایزه شرکت داده شده و به رقابت پرداخته‌اند.

این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزۀ هنری انقلاب اسلامی و مؤسسۀ فرهنگی شهرستان ادب برگزار و طی مراسمی نیز سوم شهریور در حوزه هنری برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

برگزیدگان جایزۀ شهید اندرزگو در آیین سالانۀ اهدای این جایزه همزمان با روز یکشنبه، سوم شهریور ساعت 17 در حوزه هنری، معرفی و تجلیل خواهند شد. به برگزیدگان، علاوه بر جوایز نقدی، معنوی و فرهنگی، لوح یادبود و نشان جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو اهدا می‌شود.

نظر بدهید