کتاب «کربلای تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی» منتشر شد
سه شنبه 29 مرداد 1398

کربلای تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی

کتاب «کربلای تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی» منتشر شد

کتاب کربلای تاریخ ساز انقلاب اسلامی که مجموعه پیام ها و بیانات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری در خصوص حادثه هفتم تیر می باشد توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و به شهادت رسیدن همزمان ۷۲ تن از یاران انقلاب حادثه‌ای نیست که از سپهر انقلاب و تاریخ آن پاک شود. این حادثه با توجه به عظمت و ابعاد متعددی که در آن وجود دارد تا کنون تأثیرات عمیقی در گام نخست حرکت انقلاب و ملت انقلابی ایران داشته است. از این رو یادآوری این حادثه عظیم و بیان ابعاد و تأثیرات آن همواره مورد توجه امامین انقلاب و به خصوص حضرت امام خامنه‌ای«حفظه‌الله» بوده است. توجهاتی که در یک رویکرد کلان در جهت احیاء و زنده نگه داشتن این حادثه در سطح جامعه بوده و در پی بهره‌مند سازی انقلاب از آثار و برکات آن در طلیعه گام دوم انقلاب است.
از این رو  مرور بیانات امامین انقلاب در خصوص این حادثه، سبب شناخت ابعاد و آثار آن شده و می‌تواند دست‌مایه معرفی هر چه بیشتر این حادثه و شهدای آن گردد. این مجموعه با گردآوری تمام پیام ها و بیانات حضرت امام خمینی; و  فرمایشات امام خامنه ای«حفظه‌الله»  در خصوص شهدای هفتم تیر و ماجرای ترور ناجوانمردانه و وحشیانه آنان، سعی نموده است این مهم را محقق سازد.
در این اثر تلاش شده است زمینه بهره‌گیری‌های متنوع صاحبان اندیشه، فعالان فرهنگی و عموم علاقه‌مندان به شهدای گرانقدر حادثه هفتم تیر، به خصوص شهید آیت الله بهشتی فراهم شود. لذا این اثر از قسمت‌های متنوعی به شرح ذیل برخوردار است:
درآمد : مرور مختصر حادثه هفتم تیر
معرفی اجمالی حزب جمهوری اسلامی و فاجعه انفجار دفتر مرکزی آن در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و وقایع پس از آن.
فصل نخست : پیام ها و بیانات امام خمینی; پیرامون شهید بهشتی و حادثه هفتم تیر
ارائه پیام‌های بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی ایران در پی حادثه هفتم تیر و بیانات روشنگرانه ایشان در خصوص این حادثه و شهدای والامقام آن.
فصل دوم : بیانات مقام معظم رهبری«حفظه‌الله» در سه بخش
بخش نخست : مرور سریع بیانات : چکیده‌ای کوتاه، جامع و کاربردی از بیانات بیست ساله‌ی امام خامنه‌ای«حفظه‌الله»  پیرامون حادثه هفتم تیر و مباحث مرتبط با آن به عنوان نمایی کلی از فرمایشات ایشان در این خصوص. در این قسمت به  ابعاد حادثه، مسببان و عاملان حادثه، جایگاه شهدا، و ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این حادثه تاریخی اشاره شده است.
بخش دوم : مشروح بیانات مقام معظم رهبری«حفظه‌الله» : مجموع بیانات مقام معظم رهبری«حفظه‌الله»  در خصوص این حادثه و شهدای گرانقدر آن که در دیدار با خانواده‌های شهدا، مسئولین قوه قضائیه و اقشار مختلف مردم ایراد شده است. دسته‌بندی و چینش مطالب در این بخش بر اساس تاریخ و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۵ است.
بخش سوم : جملههای شاخص ( روشنای راه ) : گلچینی از جمله های ناب و کوتاه از سخنان مقام معظم رهبری«حفظه‌الله» که هر کدام به تنهایی می‌تواند ابعاد و جایگاه ویژه حادثه هفتم تیر را بازنمایی کند و گامی در راستای زنده نگه‌داشتن این حادثه باشد. جملات این بخش می‌تواند دست مایه تولیدات هنری و رسانه ای قرار گرفته و در قالب پوستر، بنر و مانند این نام و یاد این حادثه و شهدای والامقام آن را زنده نگه دارد.
کتاب «کربلای تاریخ ساز انقلاب اسلامی»  در قطع رقعی و ۱۸۴ صفحه و  به کوشش جواد شفیعیان حیدری، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
نظر بدهید