یادمان نمی‌رود روزی را که یک شانزدهم پول نفت را به خودمان می‌دادند
دوشنبه 04 شهريور 1398

یادمان نمی‌رود روزی را که یک شانزدهم پول نفت را به خودمان می‌دادند

رئیس سازمان تبلیغات گفت:‌ یادمان نمی‌رود روزگاری را که تنها یک شانزدهم پول نفت خودمان را به خودمان می‌دادند. برای بیان این خباثت‌ها اگر هنر به مدد نیاید، از خباثت‌ها نوشته نشود و روایت‌ها ناگفته بماند اثر ماندگار نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، نخستین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری با حضور نویسندگان و علاقه‌مندان به کار خود پایان داد.

براساس این گزارش، سیدصادق رضایی دبیر دوره اول جایزه در این مراسم اظهار داشت: پس از سه سال کار کارشناسی امسال نخستین دوره را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مقابله علمی با گروه‌هایی که حقایق تاریخ معاصر را غیرواقعی جلوه می‌دهند و جای خائن و خادم را عوض می‌کنند و خائن‌های پهلوی را که احساس خوشبختی نمی‌کنند و آنها را حاکمان خوشبخت و ناجی ملت ایران معرفی می‌کنند نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند است، گفت: از سال ۹۵ تا ۹۷ دو همایش برای مقابله با تحریف تاریخ معاصر و مقابله با تطهیر پهلوی برگزار شده است. با تشکل شورای سیاست‌گذاری در سال ۹۷ و اعلام فراخوان و تشکیل دبیرخانه آثار برای دبیرخانه ارسال و با انتخاب داوران بررسی آثار آغاز شد.

دبیر این دوره از جایزه با بیان این پرسش که آیا اساساً عملکرد ۵۰ ساله پدر و پسر پهلوی قابل تطهیر است یا خیر و اینکه چند سال می‌توان جعل تاریخ و تاریخ‌سازی کرد، گفت: به مصداق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و به مدد الهی حاصل تلاش مقابله با جریان شیطانی تحریف تاریخ معاصر مجموعه‌کتاب‌هایی است که در بخش تاریخ شفاهی و مستندنگاری و تحلیل تاریخ تألیف شده است. چنانچه پس از پیروزی انقلاب ادبیات انقلاب و دفاع مقدس شکل گرفت همان مجموعه امروز دست به تألیفاتی در مقابل تحریف تاریخ معاصر زده است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است. این مسئله را در جایی مطرح کردم، اما فردی به من معترض شد که معنی این حرف چیست. معنی روایت، احادیث اهل بیت نیست؛‌ ما مردم عزیز دارای عزت، دارای شرافت، کرامت، سابقه و ریشه ایران را شاید کمتر با تصویری دقیق‌تر از آنچه در سابقه نه چندان دور بر سر ملت ایران آمده آشنا کرده‌ایم.

وی افزود: در حفظ تمامیت ارضی خیلی دوران تباه و سیاهی را در دوران ملعونه پهلوی داشتیم. آنها خاک را هم حفظ نکردند. حالا تصویری می‌سازند شاید با داعیه نقد و روایت مستند مثل مستند ۵۷، و سعی می‌کنند دروغ به خورد جامعه بدهند. در برابر همین تحریف‌‌ها بود که رهبر انقلاب فرمودند در شناساندن آن خباثت در جهت دین‌زدایی همه وارد میدان شوند؛ از شاعران و هنرمندان گرفته تا نویسندگان. اینکه ایشان می‌فرمایند همه وارد میدان شوند نشان می‌دهند به حدی خیر و برکت دارد تا نویسندگان ما باید نذر کنند تا توفیق نوشتن از این حقیقت را حاصل کنند.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نمی‌توان از شهید اندرزگو سخن گفت، اما از خباثت‌های پهلوی‌ها چیزی نگفت. از آنچه در خیانت بر فرهنگ جامعه و خاک و استقلال جامعه شده باید نوشت. یادمان نمی‌رود روزگاری را که تنها یک شانزدهم پول نفت خودمان را به خودمان می‌دادند. برای بیان این خباثت‌ها اگر هنر به مدد نیاید و از خباثت‌ها نوشته نشود و روایت‌ها ناگفته بماند اثر ماندگار نخواهیم داشت.

به گفته حجت‌الاسلام قمی، این دعوت همگانی که رهبری داشتند یک تکلیف تاریخی است. این امر هم روی زمین نخواهد ماند و آغاز اتفاقات مهمی خواهد بود. ان‌شاءالله یک نهضت بزرگ و همگانی رقم بخورد و روایتی زلال از آنچه بر این ملت کریم رفته عرضه شود. در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد. ما به عنوان سازمان تبلیغات بنا داریم بیش از پیش به ترویج کتاب بکوشیم و در این مسیر کوتاهی نمی‌کنیم. در دوره‌ای قرار داریم که نشر مظلوم است و باید کتاب آنگونه که باید و شایسته است جدی گرفته شود.

نظر بدهید