مقابله امروز ما با جریان تطهیر پهلوی مقابله‌ای ریشه‌ای است
دوشنبه 04 شهريور 1398

مقابله امروز ما با جریان تطهیر پهلوی مقابله‌ای ریشه‌ای است

مقابله علمی با گروه‌هایی که حقایق تاریخ معاصر را غیرواقعی جلوه داده و مخاطبین خود را در ضلالت و گمراهی قرار می‌دهند، نیازمند برنامه‌ای هدفمند و تعریف‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، در مراسم اختتامیه اولین دوره از جایزه ادبی و مردمی شهید اندرزگو، سید صادق رضایی، دبیر اولین دوره این جایزه، متنی را در ابتدای سخنانش قرائت کرد که به شرح زیر است:
 

بسمه‌تعالی

 
مقابله علمی با گروه‌هایی که حقایق تاریخ معاصر را غیرواقعی جلوه داده و مخاطبین خود را در ضلالت و گمراهی قرار می‌دهند و جای خائن و خادم را عوض می‌کنند و خاندان پهلوی را که حتی در عمیق‌ترین لایه‌های زندگی شخصی‌شان احساس خوشبختی هم نمی‌کردند را جزو حاکمان خوشبخت و خادم و ناجی ملت ایران معرفی می‌کنند، نیازمند برنامه‌ای هدفمند و تعریف‌شده است که مجموعه‌ی حاضر با برگزاری کارگاه‌های کارشناس با حضور ناشران همسو و نیز نویسندگان و پژوهشگران تاریخ معاصر طی سالهای 95 و 96 و برگزاری دو همایش در این سال‌ها تحت عنوان «مقابله با تحریف تاریخ معاصر و مقابله با تطهیر پهلوی» و نیز شناسایی مجموعه آثار تولیدی در بخش‌های رمان کودک و نوجوان و رمان بزرگسال و تاریخ شفاهی موضوع جایزه ادبی شهید اندرزگو با عنوان «روایت انقلاب» و با تشکیل شورای سیاست‌گذاری در سال 97 و اعلام برگزاری جایزه ادبی با تشکیل دبیرخانه آغاز و با انتخاب داوران در بخش‌های سه‌گانه: 1. کودک و نوجوان 2. رمان و داستان بزرگسال و 3. تاریخ شفاهی.
آثار رسیده به دبیرخانه در اختیار داوران قرار گرفت و دو برابر جایزه، کتاب در هر بخش انتخاب و جهت بررسی نهایی در اختیار گروه نخبه‌گانی قرار گرفت و در نهایت پنج اثر بعنوان آثار برگزیده معرفی می‌شوند.
مطلب قابل تاکید از سوی برگزارکنندگان جایزه ادبی شهید اندرزگو این‌ است که آیا اساساً عملکرد 50 ساله پدر و پسر پهلوی قابل تطهیر است یا خیر؟ و اینکه تا به کی و چند سال می‌توان جعل تاریخ انجام داد و حتی تاریخ‌سازی کرد و این فضا را مدیریت نمود.
البته به مصداق «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» و به لطف و مدد الهی حاصل تلاش مقابله با جربان شیطانی تحریف تاریخ معاصر که با حضور جوانان پرشور و با انگیزه الهی و نیز پیران این راه مجموعه‌ی کتاب‌هایی است که در بخش تاریخ شفاهی و مستندنگاری و نیز تحلیل تاریخ و همچنین تألیفاتی در قالب‌های هنری و ادبی، رمان و داستان برای مخاطبین مختلف است که در واقع هنرمدان متعهد و انقلابی در آغازین سال‌های شروع انقلاب اسلامی با تالیفات خودشان ادبیات مقاومت و اعتراض را به جریان انداختند و با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل گرفت و همان مجموعه مومن امروز همت کرده‌اند و دست به تألیفاتی در مقابله با تحریف تاریخ معاصر تحت عنوان «روایت انقلاب» کرده‌اند.
مقابله امروز ما با جریان تطهیر پهلوی مقابله‌ای ریشه‌ای است.
هنگامی که در عصر پهلوی دوم و با هدایت و حمایت دربار و ملکه ایران و با همراهی جریان روشنفکری الحادی سعی و تلاش داشتند تا ادبیات ایران را از خداگرایی و آخرت‌محوری حذف کنند و همچنین با برنامه‌ریزی حساب‌شده در پی آن بودند تا با ترویج فرهنگ غربی از فرهنگ ایرانی و اسلامی حیازدایی کنند در همان دوران هنرمندان متعهد و انقلابی احساس وظیفه کردند و دست به قلم بردند و آثاری نوشتند و تولید کردند و به دست مخاطبان می‌رساندند، آری جریان مقابله نور انقلاب اسلامی با ظلمت استکبار و طاغوت است. اما (وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ) مائده 56

نظر بدهید