انتشار بیانات اخلاقی رهبر انقلاب به زبان اردو
یکشنبه 10 شهريور 1398

انتشار بیانات اخلاقی رهبر انقلاب به زبان اردو

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره «استغفار و توبه» به زبان اردو منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «استغفار و توبه»، شامل بیانات مقام معظم رهبری در باب این دو موضوع است که در پنج گفتار تدوین و منتشر شده است. کتاب شرح کاملی از سخنرانی‌های ایراد شده از زبان رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان است. نشر صهبا که کتاب حاضر را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده، کتاب حاضر را با توجه به کمتر پرداخته شدن موضوعات اخلاقی از میان سخنان رهبر انقلاب گردآوری و منتشر کرده است.

دعا، ذکر، اجابت و جایگاه والای آنها در‌ عقاید دینی، اهمیت دعا و ذکر، شرایط ظاهری و باطنی دعا و شروط اجابت آن، فواید و دستاوردهای دعا از جمله موضوعاتی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.

شده است.​
نکته جالب در ارتباط با این کتاب شیوه جالب خلاصه بندی مباحث مطرح شده است که با ابتکار گردآورندگان کتاب، هرکدام از فرازهای مختلف سخنان رهبری که در کتاب آمده، به صورت خلاصه شده در کنار بخش مخصوص خود آمده است، به نحوی که مخاطبان می‌توانند برای مرور سریع مطالب کتاب، به سراغ خواندن خلاصه‌های کوتاه هر بخش بروند.​

پس از انتشار ترجمه انگلیسی این اثر، ترجمه اردوی این کتاب نیز به کوشش مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به زبان اردو ترجمه شده است. حسین آزاد، از مترجمان، کار برگردان این عنوان را برعهده داشت.

در بخش‌هایی از این اثر می‌خوانیم: عزیزان من؛ برادران و خواهران! قدم اوّل، طلب مغفرت کردن از خدای متعال و به خدا بازگشتن است. توبه، یعنی به سوی خدا برگردیم. هرجا که شما باشید، در هر حدّی از کمال که باشید - حتّی در حد امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاة والسّلام - باز به استغفار احتیاج دارید! خدای متعال به پیغمبرش می‌فرماید: «واستغفر لذنبک»، «فسبّح بحمد ربّک و استغفره». بارها در قرآن، خدای متعال به پیغمبر می‌فرماید «استغفار کن».


شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنید. حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، این کار را بکنیم، والّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون». خدای نکرده در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. به مجرمین اجازه نمی‌دهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آن‌جا جای عذرخواهی نیست.

کتاب حاضر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نشر صهبا به این نشانی در دسترس قرار گرفته است.

نظر بدهید