چاپ دوم «قصّه‌های روضه»؛ حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه‌خوانی
سه شنبه 12 شهريور 1398

چاپ دوم «قصّه‌های روضه»؛ حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه‌خوانی

«قصّه های روضه» به کوشش بیژن شهرامی، روایتگر حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه خوانی پیشنهاد ویژه انتشارات به‌نشر برای کتاب دوستان است که به تازگی به چاپ دوم رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی به‌نشر، این روزها شور و حال حسینی تمامی قلب ها را به تسخیر خود درآورده است، با گذشت قرن ها از واقعه کربلا اما مرثیه و روضه خوانی در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هر سال پر رنگ تر از سال های قبل ادامه می یابد.
روایاتی که ریشه در باورهای مذهبی مردم دارد، از طریق مداحی و روضه خوانی نسل به نسل منتقل می شود تا این واقعه تاریخی برای همیشه در اذهان باقی بماند.
مجموعه «قصه های روضه» که برگرفته از خاطرات، داستان و روایات درباره اصحاب روضه می باشد به کوشش بیژن شهرامی روایت گر داستان های کوتاه مذهبی در سه فصل با عناوین «خدای تعالی و حضرات مومنین»، «عالمان دینی» و «شهدا، پیرغلامان، هنرمندان و ...» است.
این اثر که به گفته مولف آن بر مبنای مطالعات و تحقیق میدانی انجام شده است، خاطراتی را از بزرگان بازگو می کند که در منابعی دیگر ذکر نشده است و برخی از قصه ها نیز از منابع دست اول و معتبری همچون لهوف، کامل الزیارات، دانشنامه جهان اسلام، ز مهر افروخته، قندان های همیشه پر، پارسای کویر و... استخراج شده اند.
چاپ دوم «قصه های روضه» در 152 صفحه با تیراژ دو هزار نسخه، در قطع رقعی و با قیمت 180 هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار دارد.
در یکی از قصه های این کتاب با عنوان «روضه دو نفری» می خوانیم: اهل محل فکر کرده اند که روضه عالم محل از فردا شروع می شود، به همین خاطر نیامده اند و حالا تنها صاحب خانه حضور دارد و منبری دعوت شده!
ابتدا منبری که از علمای بزرگ شهر است، روضه می خواند و صاحب خانه می گرید و سپس به عکس، آخر سر هم چای روضه را می نوشد و به این می اندیشد که روضه، روضه است، چه با یکی دو نفر برگزار شود، چه با هزار نفر.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید