نخستین مجموعه سه‌جلدی مصور مذهبی منتشر شد
چهارشنبه 01 دي 1395

داستان پاکان

نخستین مجموعه سه‌جلدی مصور مذهبی منتشر شد

انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار مجموعه 3جلدی «داستان پاکان» را به عنوان نخستین مجموعه پی نما(کامیک استریپ) ویژه گروه سنی کودک و نوجوان چاپ و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، با توجه به اهمیت و جایگاه آموزه‌های مذهبی برای کودکان و نوجوان به ویژه سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع)، این انتشارات برای نخستین بار نسبت به چاپ کتاب های پی نما(کامیک) برای این گروه سنی اقدام کرده است.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی با چاپ مجموعه 3جلدی «داستان پاکان» با عناوین «نیکوکار ناشناس»، «نتیجه سفر» و «آزادی اسیران» که توسط سعید رزاقی بازنویسی و تصویرگری شده است، تلاش دارد تا با بهره گیری از هنر جذاب تصاویر بهم پیوسته، روایتگر داستان سیره ائمه و معصومین(ع) برای گروه سنی کودک و نوجوان باشد.

هرکدام از مجلدات این مجموعه 3 جلدی راوی چندین داستان از ائمه معصومین است که با قصه ای از رسول اکرم اسلام(ص) آغاز می شود و داستان هایی پندآموز از سبک و سیره زندگی آنان را در قالب تصاویر در اختیار خواننده و بیننده تصاویر قرار می دهد.

کتاب «نیکوکار ناشناس» شامل 5 داستان از زندگی ائمه(ع) با عناوین «جاذبه عجیب (داستانی از پیامبر اکرم(ص))»، «مرد ناشناس (داستانی از امام علی(ع))»، «امام باقر(ع)در زندان(داستانی از امام باقر(ع))»، «خشم امام صادق(ع)(داستانی از امام صادق(ع))» و «شیعیان واقعی(داستانی از امام رضا(ع))» می باشد.

جلد دوم این مجموعه با نام «نتیجه سفر» 4 داستان از زندگی ائمه(ع)  را تحت عناوین «نتیجه سفر طائف(داستانی از پیامبر اکرم(ص))»، «حفظ بیت المال(داستانی از امام علی(ع))»، «اتمام حجت(داستانی از امام حسین(ع))» و «دغل باز خوش ظاهر(داستانی از امام صادق(ع))» دربر می گیرد.

آخرین جلد مجموعه «داستان پاکان» با عنوان «آزادی اسیران» نیز 6 مجموعه داستان «به خداوند تکیه کن(داستانی از پیامبر اکرم(ص))»، «آزادی اسیران ایرانی(داستانی از علی بن ابی طالب(ع))»، «نیکی غلام(داستانی از امام حسن(ع))»، «سخاوت امام(داستانی از امام حسین(ع))»، «کنترل خشم(داستانی از امام سجاد(ع))» و «تعیین مزد کارگر(داستانی از امام رضا(ع))» را برای خواننده روایت می کند.

شایان ذکر است مجموعه 3جلدی «داستان پاکان» توسط انتشارات آستان قدس رضوی و در قطع رحلی با مجموع شمارگانی برابر با 9هزار جلد با قیمت 60.000 ریال برای هر جلد از هم اکنون در ویترین فروشگاه های این انتشارات در دسترس عموم قرار دارد.

علاقه مندان به تهیه مجموعه کتاب 3جلدی «داستان پاکان» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./

نظر بدهید